مجوز شبکه و خدمات یکپارچه به سه اپراتور مخابراتی اعطا شد

مجوز شبکه و خدمات یکپارچه به سه اپراتور مخابراتی اعطا شد

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه پس از رایزنی با کارشناسان و فعالان صنعت ارتباطات کشور به این نتیجه رسیدیم که تنها راه حل ریشه ای مشکل ارتباطات کشور، پروژه فیبر نوری برای منازل و مشاغل است افزایش “پوشش”، ما جنبش اتصال را به طور جدی در دستور کار قرار خواهیم داد.

در حاشیه جلسه کمیته تنظیم مقررات ارتباطات به ریاست عیسی زرپور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مراسم اعطای مجوز یکپارچه شبکه و خدمات موسوم به UNSP به سه اپراتور دیگر با هدف توسعه شبکه فیبر نوری برای منازل برگزار شد. و مشاغل

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پروژه فیبر نوری منازل و شرکت ها را یکی از مهم ترین پروژه های مخابراتی دولت سیزدهم دانست و گفت: پیش از این شاهد تاخیر جدی در حوزه ارتباطات ثابت و کشورمان جهانی بودیم. در ده سال گذشته همیشه در این عرصه بوده و در انتهای لیست قرار داشته است که اصلاً شایسته مردم ایران نبود.

وی افزود: از ابتدای تشکیل دولت و پس از رایزنی با کارشناسان و فعالان صنعت ارتباطات در کشور به این نتیجه رسیدیم که تنها راه حل ریشه ای مشکل ارتباطات در کشور فیبر نوری است. پروژه برای خانه ها و شرکت ها.

زرپور با اشاره به اینکه پروژه فیبر نوری می تواند ارتباطات ثابت و سیار را توسعه دهد، گفت: این پروژه می تواند مشکلات و اختلالاتی را که باعث نارضایتی مردم و کاربران برای امنیت کشور در دهه های آینده می شود، به طور اساسی و ریشه ای حل کند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه در اردیبهشت 1401 هجری شمسی این کار سخت را آغاز کردیم و برای تسریع در آن قوانین و مقررات لازم تصویب و منابع تامین شد، خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم تصمیم گرفت تا پایان دولت تمام شود شهرهای کشور در نهایت فیبرهای نوری را پوشش خواهند داد.

وی افزود: در این طرح و بر اساس پنل اطلاع رسانی که به افکار عمومی و گزارش های آنلاین (iranfttx.ir) ارائه شد، بیش از 7 میلیون خانوار تحت پوشش قرار گرفتند و سرعت تا 1000 مگابیت به کاربران ارائه شد.

زرپور با اشاره به اینکه تلاش می کنیم تا پایان سال پوشش فعلی را دو برابر کنیم، گفت: اتفاق خوبی دیگر در راستای تصویب قوانین توسعه پروژه فیبر نوری منازل و مشاغل رخ داد که با توجه به طبق قانون برنامه هفتم باید سالانه 4 میلیون برای اتصال خانواده ها به فیبر نوری در نظر گرفته شود.

وی افزود: بنابراین امسال جدای از تلاش برای افزایش «پوشش»، «نهضت اتصال» را نیز به طور جدی در دستور کار قرار خواهیم داد.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه قطعاً از ظرفیت بخش خصوصی در این کار بزرگ استفاده خواهیم کرد، ابراز امیدواری کرد: تا زمانی که این سه اپراتور به پروژه ملحق شوند و تعداد اپراتورها به 10 اپراتور افزایش یابد، بتوانیم امکانات لازم را فراهم کنیم. بهترین خدمات به مردم

در پایان این مراسم مجوز شبکه و سرویس یکپارچه (UNSP) از سوی وزیر ارتباطات به سه اپراتور ایرانی خرده و مبین نت برای تامین 7 میلیون خانوار، مبین نت 3 میلیون و خرده فروشی 2 میلیون خانوار اعطا شد. در پروژه فیبر نوری به خانه و تجارت تبدیل خواهد شد.

پیش از سخنان وزیر ارتباطات، مدیران سه اپراتور ابراز امیدواری کردند با عمل به تعهدات خود بتوانند خدماتی در خور مردم کشورمان ارائه دهند.

منبع: https://www.yjc.ir/fa/news/8716457/%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%87-%DB%8C%DA%A9%D9%BE%D8%A7%D8%B1%DA%86%D9%87-%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87-%D9%88-%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D9%87-%D8%A7%D9%BE%D8%B1%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B7%DB%8C-%D8%A7%D8%B9%D8%B7%D8%A7-%D8%B4%D8%AF