سند اولیه ضمیمه رسانه تهیه و نامه شعار سال ایجاد شد

سند اولیه ضمیمه رسانه تهیه و نامه شعار سال ایجاد شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز ملی فضای مجازی، جلسه اجرای ضمیمه رسانه و ایجاد سخنرانی برای شعار کلی «جهش تولید با مشارکت مردم» با حضور اساتید اقتصاد، مدیران رسانه، و اصحاب رسانه اقتصادی به همت ستاد رسانه ای مرکز ملی فضای مجازی.

در این دیدار نحوه برخورد با شعار سنت در رسانه به عنوان مطالبه مردمی مطرح شد و راه های اجرای این شعار در صحنه و ارتباط رسانه ای برای ایجاد واحد رسانه ای برای آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

** نباید فکر کنیم شعار رونق تولید فقط متوجه دولت است

در این دیدار حمیدرضا زندی معاون رئیس جمهور و دبیر اجرایی ستاد رسانه های فضای مجازی کشور با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری سال 1403 را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامیدند، تاکید کرد: این شعار دارای دو اقتصاد است. و اهداف مالی بخش های اجتماعی بر نقش مردم و مشارکت آنها تاکید دارند و بر تحقق این جهش تاکید دارند و بر این اساس باید مردم را برای عملی شدن آن بسیج کنیم.

وی با بیان اینکه نباید این شعار را متوجه دولت کرد، بلکه دولت بخشی از اجرای آن است و مراکز و نهادهای زیادی وجود دارند که فراتر از دولت در ایجاد مشارکت مردمی نقش دارند، گفت: جامعه گاهی به دلیل کم کاری و عدم تولید محتوا و نگاه مثبت به وضعیت اقتصادی کشور. به عنوان مثال حجم اخبار مربوط به تعطیلی یک کارخانه با خبر راه اندازی مجدد همان کارخانه فاصله زیادی دارد و در این حوزه نیازمند یک تغییر فرهنگی ریشه ای و ریشه ای هستیم.
دبیر اجرایی ستاد رسانه فضای مجازی کشور با بیان اینکه انتخاب شعار «رونق تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، انتخابی دقیق و بدیع است، تاکید کرد: در واقع، توجه جدی به شعار سال و تحقق آن می تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور را حل کند و محدودیت های کار مردم را کم کند.

زندی ادامه داد: برهمین اساس و در راستای کمک به تحقق شعار سال، ستاد رسانه فضای مجازی کشور از دیرباز با برگزاری جلسات متعدد در صدد تشکیل یک مرکز رسانه ای مستحکم و جامع با هدف مشارکت است. مردم عزیز کشور در این موضوع هستند و خدا را شکر نتایج بسیار خوبی کسب کرده ایم.

دکتر حسن خجستا، استاد رسانه و ارتباطات در این جلسه گفت: رسانه ها بدون برنامه در دولت نمی توانند به شعار سال دست یابند و باید ایده های اجرایی دولت بر همین اساس راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه مطالبه مردمی یکی از راه های پیگیری برای تحقق شعار سال است، گفت: این مطالبه مردمی از مسئولان قطعا می تواند یکی از راهکارهای جدی در این زمینه باشد و مسئولان را برای تحقق آن مصمم کند. شعار سال تعیین کننده تر است.
دکتر حسن نجفی سولاری با اشاره به اینکه توسعه و تولید ادبیات معنای خاصی دارد اما در جهش ابهام وجود دارد، گفت: برای رسیدن به این شعار نیازمند ارتباط رسانه ای هستیم که باید سه رویکرد تبیین، آگاهی بخشی داشته باشد. ، و انتشار. تبلیغات بسته به قالب و نوع هر رسانه، این سه روش گفتمان سازی باید برای شعار سال ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی که رسانه ها باید با این شعار برای رسیدن به آن تلاش کنند، تغییر جایگاه دولت و مردم و ایجاد انگیزه است.

** پیشنهادی برای جمع آوری مطالبات قبلی مردم در زمینه رونق تولید

حسین دلیریان، سخنگوی رسمی مرکز ملی فضای مجازی با تاکید بر اینکه باید نگاهی کاربردی در حوزه رسانه ایجاد کنیم، تصریح کرد: وابسته رسانه تنها به نهادهای دولتی مربوط نمی شود و در مرحله اول این وابسته این وابسته است. باید برای کل کشور آماده شد و خواستار تحقق شعار سنت از طریق مردم به دولت شد.

دلوران موتور محرک این مطالبه را نخبگان اقتصادی دانست و تاکید کرد: آنها می توانند با انتصاب افراد و ارائه راهکار برای رفع موانع مطالبات را برای ایجاد مسئولیت فردی پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه هنوز بسیاری از مطالبات مردم در خصوص جهش تولید در سال های گذشته محقق نشده است، تصریح کرد: باید ابتدا این مطالبات جمع آوری و با شعار سال پیگیری شود تا اعتماد عمومی به جامعه جلب شود. کامل. گسترش.
سخنگوی رسمی مرکز ملی فضای مجازی خاطرنشان کرد: شبکه‌های اجتماعی بستر مناسبی برای رسیدگی به این مطالبات در سطح مردم است.

در ادامه این نشست، حمید فورزان، دستیار عمومی سازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جهش تولید باید با مشارکت مردم باشد و بخش خصوصی را جزئی از اکوسیستم بدانیم. اقتصاد مردم، اما نه همه آن، زیرا مبتنی بر سرمایه است. نوع مشارکت باید در سطوح مشارکت، فعالیت، مدیریت و بهره برداری مشخص شود. مدل‌سازی در کنار ایجاد اطمینان از وجود مدل‌های موفق اقتصاد مردمی در حال حاضر اتفاق می‌افتد. این در حالی است که آموزش افراد در این زمینه یکی از اصولی است که باید به آن توجه کرد.

** راهکارهای اجرایی محقق اقتصادی در خصوص تحقق شعار سنت

در این دیدار حجت الاسلام سید محمدرضا رازی پژوهشگر حوزه اقتصاد کلان با بیان اینکه مردم ما به دلیل ریشه تاریخی کمتر به تولید فکر می کنند و به دلیل تعاریف متفاوت از اقتصاد مردمی، هیچ مشترکی وجود ندارد، اظهار داشت: درک آن، عاملیت، مشارکت و مدیریت را می توان مهمترین بخش برای تعیین اهداف، عاملیت و اثربخشی افراد دانست.

وی افزود: تولید یک کار اقتصادی نیست بلکه یک کار انسان دوستانه است بنابراین مطالبه آن از دولت اشتباه است اما مردم باید برای تولید پیشقدم شوند.

ارائه راهکارها و راهکارها از زبان نخبگان و نخبگان، تولید علم و توزیع آن در تریبون‌ها، چهره‌سازی چهره‌های انقلابی مهجور در عرصه اقتصادی که حرف‌هایی برای استفاده دارند، برنامه‌ریزی برای بازنشر مطالبی که تاکنون دیده نشده و تولیدات متعدد در رسانه ها و فضاهای میهن در عمل با روایت جنگ گسترده اقتصادی برای مردم، راه حل های مردمی سازی اقتصاد در رسانه ملی و لزوم و استفاده از رسانه های تخصصی در حوزه اقتصاد مقاومتی را می طلبد. طعنه زدن یا ایجاد زنجیره از جمله پیشنهادات این پژوهشگر اقتصادی بود.

** مشارکت مردم مهمترین بخش راه اندازی موتور تولید است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز ؛ دکتر محمد خوش شهرا، عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران و نماینده سابق مردم در شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: بیماری های تصمیم گیری، سیاست گذاری، برنامه ریزی و نظام اجرایی در ایران. یکی از مشکلات اساسی کشور عدم درک صحیح از مفاهیم رایج در این زمینه است.

خوش شهرا با اشاره به اینکه جهش نیازمند پیش‌شرطی برای خروج از رکود است، افزود: مشارکت مردم مهمترین بخش راه‌اندازی این موتور است و دنیا بر سرمایه‌های انسانی که علم و دانش است متمرکز است. سرمایه اجتماعی اصل بعدی است که تبلور آن است.

این اقتصاددان خاطرنشان کرد: در جنگ اقتصادی، هدف دشمن مردم است، بنابراین باید این اهمیت را درک کنیم و ضمن تامین شهروندی، پروژه های ملی ایجاد کنیم و این پروژه ها باید مثمر ثمر باشد.

وی به اهمیت اقتصاد دیجیتال اشاره کرد و افزود: مسلما فضای مجازی می تواند در ارائه خدمات مولد موثر باشد که البته نیازمند زیرساخت و ساختار مناسب و رفع موانع است تا بتوان از تمام انرژی آن به خوبی استفاده کرد. “

در ادامه مهندس لیالی معاون اجرایی ستاد جهاد پزشکی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جهش تولید زمانی حاصل می شود که به عنوان یک فرآیند برخورد شود و وابسته رسانه ای در وزارتخانه خالی شود. . دولت آگاه است که باید با کمک این سلسله جلسات و سخنرانی ها این خلاء را پر کرد.

حسین عباسی فر کارشناس اقتصادی و استاد دانشگاه در ادامه این نشست گفت: بند 2 اصل 43 قانون اساسی و بند ب سیاست های کلی اصل 44 که تاکید بر اصل کار، تولید و مالکیت دارد در در راستای تحقق شعار امسال که اگر به اندازه کافی پیش برود، درست است، این شعار محقق خواهد شد.

** مکانیسم عملی تعمیم را تعیین کنید

در ادامه این نشست که بیش از 7 ساعت به طول انجامید، محمد عکاف از مدیران رسانه ای کشور با بیان اینکه نکته اساسی در شعار سال این است که آن را یک بیانیه اجرایی و سیاست گذاری تلقی کنیم، گفت: او گفت: «ما در رسانه‌ها برای مردم بودیم، نمی‌توانیم مفهوم جهش بهره‌وری را ایجاد کنیم.»

در ادامه این جلسه آقایان مالکی، الحسینی و طه رمضانی نظرات خود را در خصوص نحوه گردهمایی وابسته رسانه ای برای شعار سال، برخورد جدی با فساد از طریق دولت، تجدید نظام اداری و … بیان کردند. مقررات مرتبط با آن را اجرا کند. بر انجام وظایف و برخورد جدی با متخلفان، پرهیز از شعار، تهیه پیوست های رسانه ای مناسب و تلاش برای معرفی بخش خصوصی و تعاونی به اقتصاد ملی تاکید کردند.

منبع: https://www.yjc.ir/fa/news/8722072/%D8%B3%D9%86%D8%AF-%D9%85%D9%82%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D9%BE%DB%8C%D9%88%D8%B3%D8%AA-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%DB%8C-%D9%88-%DA%AF%D9%81%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86%E2%80%8C%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%B4%D8%B9%D8%A7%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%AA%D8%AF%D9%88%DB%8C%D9%86-%D8%B4%D8%AF