برگزاری Codecup لیگ ملی برنامه نویسی 8

برگزاری Codecup لیگ ملی برنامه نویسی 8

مدیر مسابقات کوئرا با اشاره به اینکه ستاد توسعه اقتصاد دانش دیجیتال حامی مالی هشتمین دوره کدکاپ است، گفت: مدیر علمی نقش موثری در فعال سازی درگاه های اطلاع رسانی این دوره از مسابقات و ساخت آن داشته است. به طور گسترده ای شناخته شده. سطح ملی و صرفه جویی در هزینه های مسابقه و چون هدف آن ارتقای برنامه نویسی در سطح دولتی است، فقط بحث الگوریتم و مبانی برنامه نویسی را موضوع مسابقه قرار داده ایم.

علی لطفی مدیر مسابقات کویرا هدف از برگزاری لیگ ملی برنامه نویسی کدکاپ 8 را ارتقای برنامه نویسی در سراسر کشور عنوان کرد و گفت: در این مسابقه در کنار ترویج برنامه نویسی، بحث آموزش برنامه نویسی نیز گنجانده شده است. و افراد می توانند در هر سطحی که باشند برای دریافت آموزش مناسب شرکت کنند.

وی درباره نحوه برگزاری این مسابقات توضیح داد: مسابقات انتخابی در لیگ برنامه نویسی کشوری کدکاپ 8 مسابقات منطقه ای است و به همین دلیل دانش آموزان تمام استان ها خود را مخاطب این مسابقات می دانند و شانس خود را در آن ضعیف نمی بینند.

لطفی ادامه داد: این لیگ در شش دوره از مسابقات انتخابی آنلاین برگزار می شود که تاکنون چهار دوره از این مسابقات از ابتدای اسفند ماه گذشته آغاز شده است و هر سه هفته یک بازی برگزار می شود و پنجمین دوره مسابقات انتخابی 28 اردیبهشت ماه برگزار می شود.

به گفته وی، در این مسابقات انتخابی، دانش آموز برتر هر استان علاوه بر یک میلیون تومان جایزه نقدی، سهمی برای مسابقه فینال دریافت می کند. پس از هر مسابقه، یک جلسه آنلاین برای حل سوالات مسابقه توسط طراحان سوال برگزار می شود که از هر استانی که در این جلسه حضور داشتند، یک دوره آموزشی رایگان شامل 20 دوره آموزشی برنامه نویسی تعاملی در سطوح مقدماتی و پیشرفته برگزار می شود. و افراد می توانند یکی از دوره ها را به عنوان هدیه انتخاب کنند.

مدیر مسابقه کوئرا اضافه کرد: برای گذراندن موفقیت آمیز این دوره ها به صورت آنلاین بین یک تا سه ماه زمان لازم است، همچنین به 10 نفر از شرکت کنندگان در مسابقه یک تی شرت به رسم یادبود داده می شود و به هرکسی که در این مسابقه کد ارسال کرده باشد، خواهد داشت. فرصتی که پاداش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه فینال به صورت حضوری و با دعوت از نفرات برتر از سراسر کشور به تهران برگزار می شود. همچنین در مراحل بعدی به نفرات برتر هر استان جوایزی اهدا می شود و در مجموع 200 میلیون تومان فقط به شرکت کنندگان در مرحله نهایی تعلق می گیرد.

لطفی درباره علت نامگذاری «کدکاپ 8» نیز توضیح داد: از سال 1394 مسابقه برنامه نویسی کشوری را با نام CodeCup برگزار می کنیم که از نظر تعداد شرکت کنندگان به عنوان بزرگترین مسابقه برنامه نویسی کشور شناخته می شود. امسال هشتمین دوره این مسابقه است که با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در قالب انجمن ملی برنامه نویسی دانشجویی برگزار می کنیم.

وی همچنین مخاطبان CodeCup را دانشجویان دانست و گفت: CodeCup در سال های مختلف به شکل های مختلف برگزار شده است. هر ساله برخی از شرکت ها اسپانسر مسابقاتی با هدف جذب نیرو و استخدام می شدند و موضوعات مسابقات با توجه به فناوری های مورد نیاز آنها بود اما امسال به دلیل اینکه هدف معاونت علمی دانشگاه ترویج برنامه نویسی در دانشگاه بود. در سطح ایالتی، فقط در مورد الگوریتم ها و مبانی برنامه نویسی بحث کردیم، موضوع مسابقه را تعیین کردیم و تمام شش دوره انتخابی، از جمله درس نهایی، حاوی سوالات الگوریتمی هستند.

لازم به ذکر است علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس https://codecup.ir/ مراجعه کنند.

منبع: https://www.yjc.ir/fa/news/8727111/%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%84%DB%8C%DA%AF-%D9%85%D9%84%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87%E2%80%8C%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%DB%8C-%DA%A9%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D9%BE-%DB%B8