اگر تلفن همراه خود را گم کنیم، چگونه آن را پیدا کنیم یا اطلاعات آن را حذف کنیم؟

اگر تلفن همراه خود را گم کنیم، چگونه آن را پیدا کنیم یا اطلاعات آن را حذف کنیم؟

اگر تلفن خود را گم کرده اید و نمی توانید آن را پیدا کنید، این گزارش نه تنها به شما کمک می کند تا تلفن گم شده یا دزدیده شده خود را ردیابی کنید، بلکه به شما کمک می کند آن را از راه دور بازنشانی و پاک کنید.

چگونه گوشی اندرویدی را پیدا کنیم

گوگل یک برنامه رایگان بسیار مفید به نام «دستگاه من را پیدا کن» دارد که می تواند به عنوان یک مرکز مرکزی برای همه دستگاه های اندرویدی شما، خواه تبلت یا تلفن، عمل کند.

با این حال، برخلاف برنامه از پیش نصب شده Find My iPhone، باید برنامه Google Find My Device را از فروشگاه Play نصب کنید.

برای کسانی که تلفن اضافی ندارند، می توانند با استفاده از تلفن یکی از دوستان یا اعضای خانواده وارد برنامه شوند یا از مرورگر وب استفاده کنند.

هنگامی که Find My Device در تلفن یا مرورگر وب خود باز شد، روی نام تلفنی که می‌خواهید پیدا کنید ضربه بزنید، سپس روی Get Directions ضربه بزنید.

سپس این برنامه مکان تقریبی تلفن را در برنامه ناوبری مورد علاقه شما نشان می دهد، جایی که می توانید مسیرهای مکان تلفن را دریافت کنید و حتی آن را به طور ایمن قفل کنید.

برای مشاهده شماره IMEI گوشی خود، روی نماد چرخ دنده که در سمت راست گوشی با تاریخ فعال سازی ظاهر می شود کلیک کنید. همچنین می توانید گوشی را به حالت کارخانه بازنشانی کنید. این به طور خودکار تمام داده های ذخیره شده را حذف می کند. با این حال، پس از تنظیم مجدد دستگاه، نمی‌توانید آن را پیدا کنید، بنابراین مطمئن شوید که از آن به عنوان آخرین راه‌حل استفاده می‌کنید.

شایان ذکر است که اگرچه Google Find My Device بسیار مفید است، اما اگر می خواهید یک دستگاه اندرویدی دزدیده شده یا گم شده را پیدا کنید، باید یک اتصال اینترنتی فعال داشته باشد.

اگر تلفنی با eSIM دارید، احتمالاً به اینترنت وصل می‌شود مگر اینکه باتری کاملاً خالی شود یا دستگاه به صورت دستی خاموش شود.

چگونه آیفون را پیدا کنیم

اگر آیفون خود را گم کردید یا فکر می کنید دزدیده شده است، می توانید از برنامه Find My در دستگاه دیگری استفاده کنید تا به شما کمک کند دستگاه گم شده خود را پیدا کنید و از داده های خود محافظت کنید.

برای استفاده از ویژگی‌های این برنامه، برنامه Find My باید از قبل در دستگاه گم شده یا دزدیده شده فعال باشد.

برای تعیین مکان دستگاه، برنامه را در آیفون دیگری باز کنید، Apple ID و رمز عبور خود را وارد کنید، سپس روی Sign In ضربه بزنید. در لیست دستگاه ها، روی دستگاه گم شده یا دزدیده شده کلیک کنید و در زیر نام دستگاه «مکانی یافت نشد» را مشاهده خواهید کرد.

اگر دستگاه iOS گم شده شما نزدیک است و به اینترنت متصل است، می‌توانید صدایی را برای کمک به پیدا کردن آن پخش کنید و اگر دستگاه آفلاین باشد، دفعه بعد که به Wi-Fi یا شبکه تلفن همراه متصل شد پخش می‌شود.

این برنامه همچنین به شما امکان می دهد دستگاه iOS خود را به صورت آنلاین قفل کنید و یک پیام شخصی با شماره تماس خود را نمایش دهید. جستجوگر پیام شخصی را می بیند و می تواند با شماره تماس بگیرد.

اگر آیفون شما رمز عبور ندارد، اکنون از شما خواسته می شود که یک رمز عبور ایجاد کنید. این رمز عبور با رمز عبور خودتان متفاوت است و تنها زمانی استفاده می شود که گم شدن یا دزدیده شدن دستگاه شما تایید شود. دستگاه iOS متصل شما را می توان از راه دور پاک کرد و اطلاعات شخصی مانند مخاطبین، ایمیل، عکس ها و تنظیمات را می توان حذف کرد تا از دیدن یا استفاده دیگران از اطلاعات جلوگیری شود.

منبع: آرام نیوز

منبع: https://www.yjc.ir/fa/news/8716119/%D8%A7%DA%AF%D8%B1-%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C-%D9%87%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%B1%D8%A7-%DA%AF%D9%85-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%DB%8C%D9%85-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%A2%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D9%BE%DB%8C%D8%AF%D8%A7-%DB%8C%D8%A7-%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D8%B4-%D8%B1%D8%A7-%D9%BE%D8%A7%DA%A9-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85