6 روش حل مشکل با نوشتن حرف پ فارسی در کیبورد لپ تاپ و کامپیوتر انزل وب

اولین کیبوردهای تولید شده توسط شرکت IBM ، از پورت DIN استفاده می کردند. کیبورد ماشین حسابی ، به عنوان یک کیبورد کمکی در کنار کیبورد اصلی قرار می گیرد. این کیبورد به صورتی طراحی شده است که برای امور مختلفی اعم از تایپ ، اینترنت گردی ، پخش رسانه و دیگر امور روزانه کاربرد داشته باشد. اولین کیبوردهای تولید شده توسط شرکت آی‌بی‌ام، از پورت دی‌آی‌ان استفاده می‌کردند.

در مورد ۶ روش رفع مشکل زیرنویس فارسی kmplayer، mx player، vlc player و.. در برخی از برنامه‌های قدیمی، با فشار دادن این کلید، برنامه متوقف می‌شود یا در ترکیب با Ctrl، اجرای آن متوقف می‌شود. زیرا از طرفی پورت کمتری را اشغال می کنند و از نظر قیمت نیز مقرون به صرفه تر می باشد. در حال حاضر ، همچنان پورت PS/2 بر روی برخی مادربردها قرار گرفته است. پس از مدتی ، دو رنگ سبز و بنفش را برای تلفیق بین رابط ماوس و رابط کیبورد انتخاب کردند.

همچنین اگر دستگاه نمیتواند کیبورد را بشناسد و مشکلات داخلی برای سیستم تان پیش آمده فعالسازی On-Screen Keyboard مثل یک فرشته نجات به کمک شما آمده و شما میتوانید تنها با کلیک موس متن مورد نظرتان را تایپ کنید. ابتدا صفحه کلید را به سیستم وصل کرده و منتظر بمانید تا ویندوز، آن را شناسایی کنید. پس از آن، تمامی مراحل نصب درایورها را مطابق دستور‌العمل‌های سیستم عامل دنبال کنید تا کیبورد با موفقیت نصب شود.

توجه به اتصالات درگاه USB

کاربران با استفاده از دیگر وسایل ورودی مانند موشواره(Mouse) یا صفحه لمسی می‌توانند هر یک از کلیدهای مجازی را برای ورود متن فشار دهند. به دلیل ارزش افزوده و فضای مورد نیاز صفحه کلیدهای سخت‌افزاری این روزها صفحه کلیدهای نرم‌افزاری در بسیاری از گوشی‌های لمسی محبوب شده‌اند. ویندوز شرکت مایکروسافت و مکینتاش و برخی از نسخه‌های لینوکس شامل صفحه کلیدهای نرم‌افزاری هستند که توسط موشواره کنترل می‌شوند.

فعال کردن کیبورد کامپیوتر

ناوب تایپ توسط یک انگشت خاص بایستی حداقل و تناوب حرکت دست‌ها بایستی حداکثر باشد. در غیر این صورت انجام امور تکراری یا کار مداوم با کامپیوتر، موجب پیدایش بیماری سندروم مچ دست (Carpal Tunel) در افراد می‌گردد. سندروم مچ دست نوعی اختلال حاد می‌باشد که عامل بروز آن، فشارهای مکرر، ضربات فیزیکی، وضعیتهای خاص ارثی یا برخی بیماری‌هاست. این اختلال بر بخشی از یک عصب خاص در مچ دست اثر گذاشته و غلاف احاطه‌کننده زردپی مچ دست را ملتهب می‌نماید.

  • با این حال معمولاً هنگام خرید کیبورد گیمینگ این ویژگی کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.
  • البته برخی کیبوردها، در مدل سیمی و وایرلس دردسترس قرار دارند که خریداران می‌توانند براساس نیازشان یکی را انتخاب کنند.
  • شکل زیر نشان می‌دهد که این کلیدها در یک صفحه‌کلید معمولی، چگونه چیده شده‌اند.
  • ات ساین، @ یا at sign یکی دیگر از نویسه‌های یونیکد است که در دنیای وب کاربردهای زیادی دارد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار