چرا “لایک” در X پنهان است؟

چرا "لایک" در X پنهان است؟

ایلان ماسک، مالک پلتفرم «X» (توئیتر)، در تصمیمی بحث برانگیز اعلام کرد که تب «لایک» به طور پیش‌فرض برای همه کاربران این شبکه پنهان است و هیچ‌کس به جز شخصی که لایک کرده نمی‌تواند هویت این شبکه را ببیند. شخصی که دوست داشت

بر اساس این تغییر جدید، که قبلاً فقط برای مشترکین ممتاز در دسترس بود، کاربران دیگر نمی‌توانند پست‌هایی را که دوست داشتید ببینند. انگیزه اصلی این تصمیم حفظ حریم خصوصی افراد است.

ماسک در توجیه این اقدام گفت: مهم است که اجازه دهیم افراد پست‌ها را لایک کنند، بدون اینکه به آنها حمله کنیم.

هاوفی وانگ، مدیر ارشد در

برخی از کارشناسان معتقدند این تصمیم می تواند مشکلاتی ایجاد کند. از جمله، لایک های کاربر معیار خوبی برای درک علایق و سلایق او بود که به دیگران کمک می کرد تصمیم بگیرند که آیا آن شخص را دنبال کنند یا نه.

از طرفی بسیاری از کاربران این شبکه اعتراض خود را اعلام کردند و خواستار ارائه گزینه ای اختیاری برای مخفی کردن لایک ها هستند. برخی نیز در مورد احتمال افزایش استفاده از ربات ها برای افزایش تعامل هشدار داده اند.

ماسک قبلاً قصد داشت دکمه‌های لایک و ریتوییت را از این پلتفرم حذف کند و بیشتر روی مشاهده و تعامل با پست‌ها تمرکز کند. آخرین تصمیم او نیز در همین راستا مورد توجه قرار می گیرد.

در نهایت باید دید پنهان شدن لایک ها چه تاثیری بر حریم خصوصی و آزادی بیان کاربران و همچنین اعتبار این شبکه اجتماعی در آینده دارد.

منبع: ستنا

منبع: https://www.yjc.ir/fa/news/8757740/%D8%AF%D9%84%DB%8C%D9%84-%D9%85%D8%AE%D9%81%DB%8C-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D9%84%D8%A7%DB%8C%DA%A9%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%DA%A9%D8%B3-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA