چرا برخی افراد سریعتر از دیگران می دوند؟

چرا برخی افراد سریعتر از دیگران می دوند؟

یوسین بولت، سریع ترین مرد جهان، 100 متر را با سرعت 23.35 مایل در ساعت (37.57 کیلومتر در ساعت) دوید. این برای یک انسان بسیار سریع است، تقریباً به همان سرعتی که با ماشین در اطراف محله یا نزدیک مدرسه رانندگی می کنید. ممکن است زمانی که در ماشین هستید آنقدر سریع به نظر نرسد، اما برای یک انسان بسیار سریع است و منصفانه است که بگوییم تعداد کمی از دوندگان در جهان حتی می توانند به این سرعت نزدیک شوند.

به گفته SF، یکی از عوامل اصلی که بر توانایی افراد برای دویدن سریع تأثیر می گذارد، ساختار بدن از جمله نحوه عملکرد عضلات است.

بدن انسان شامل بیش از 600 ماهیچه است که با هم کار می کنند و به فرد اجازه می دهند در جهات مختلف و با سرعت های مختلف حرکت کند. این ماهیچه ها از گروه هایی از الیاف تشکیل شده اند. دو نوع اصلی از الیاف وجود دارد: تند انقباض و کند انقباض.

ماهیچه ها حاوی ترکیبات مختلفی از این فیبرها هستند. به عنوان مثال، دو مورد وجود دارد که ماهیچه های پا را تشکیل می دهند که یکی از آنها عمدتاً حاوی فیبرهای تند انقباض است. این عضله دو سر بازو نام دارد و برای دویدن و پریدن استفاده می شود. عضله دیگر عمدتاً حاوی فیبرهای کند انقباض است که در راه رفتن و دویدن استفاده می شود.

فیبرهای عضلانی سریع انقباض بزرگتر هستند و به بدن شما کمک می کنند تا سریع حرکت کند و نیروی زیادی تولید کند. دوندگان معمولا دارای فیبرهای عضلانی سریع انقباض زیادی هستند. با این حال، این نوع فیبر عضلانی نیز به سرعت خسته می شود و مدت دویدن با سرعت کامل را به مسافت های نسبتاً کوتاه محدود می کند.

فیبرهای عضلانی کند انقباض کوچکتر هستند و به شما کمک می کنند کندتر اما با استقامت بیشتر بدوید. دوندگان مسافت طولانی و دوچرخه سواران رقابتی دارای مقادیر زیادی از این عضلات هستند.

مقدار هر نوع فیبر عضلانی شما تا حد زیادی توسط ژن های شما تعیین می شود، بنابراین وقتی صحبت از انواع ماهیچه ها می شود، باید با چیزی که با آن متولد شده اید کار کنید. اما تمرینات می تواند به تمرین این عضلات کمک کند.

مغز شما نقش بزرگی دارد

توانایی بدنی فقط به عضلات محدود نمی شود. مغز شما نیز نقش مهمی ایفا می کند.

ماهیچه های اسکلتی شما توسط مغز شما کنترل می شوند. به عنوان مثال، می توانید طول گام های خود، نحوه حرکت بازوها، نحوه برخورد پاهایتان با زمین و حتی نحوه نفس کشیدن خود را کنترل کنید. می توانید به بدن خود بیاموزید که از تکنیک های بهتر دویدن استفاده کند.

همچنین می‌توانید با استفاده از کل بدن، ضربدری بازوها روی پاها، دویدن روی انگشتان پا، و افزایش زمانی که در مرحله برخاستن از زمین می‌گذرانید، فرم دویدن خود را با استفاده از هر دو پا از زمین بهبود بخشید. استفاده از تکنیک های صحیح دویدن به عضلات شما کمک می کند تا نیروی بیشتری تولید کنند و با هم کار کنند و به شما کمک می کند سریعتر بدوید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: https://www.yjc.ir/fa/news/8727421/%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%AE%DB%8C-%D8%A7%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%AF-%D8%B3%D8%B1%DB%8C%D8%B9%E2%80%8C%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%DB%8C%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%AF%D9%88%D9%86%D8%AF