فرایند طراحی معماری ؛ ۷ مرحله روند طراحی از زبان فرانک گهری کانون معماران | معماری نواز

معماری و به طور کل طراحی معماری از عناصر، فرآیندها و فازهای بسیاری تشکیل شده است. در طراحی معماری یک معمار باید تحلیلی از نیازها، منابع طراحی و ساخت، زیبایی شناسی و ویژگی های فنی و همچنین قوانین ساخت داشته باشد تا بتواند طرح خود را منعکس کند. طراحی معماری خود به تنهایی نمی تواند محقق کننده یک ایده ساخت باشد و به همین دلیل نیاز به تعامل با طراحی سازه، طراحی تاسیسات مکانیکی و الکتریکی دارد. شرکت مهندسی آنلاین سازه پیمانکار و مجری انواع طراحی معماری ساختمان‌های مسکونی، ویلایی، اداری و غیره به صورت فنی و بکارگیری شیوه‌های نوین، آماده همکاری با کارفرمایان گرامی است. توانایی تبدیل ایده به فرم، که از حساس‌ترین و پر چالش‌ترین بخش‌ها در فرایند طراحي معماري است، تخصص ماست. اگر طراحی و اجرای پروژه توسط یک شرکت انجام می‌گیرد، نیازی به برگزاری مناقصه و بررسی پیشنهاداتِ پیمانکاران ساختمانی نخواهد بود.

فرایند طراحی معماری ؛ ۷ مرحله روند طراحی از زبان فرانک گهری کانون معماران | معماری نواز

بر اساس همه اطلاعات گردآوری شده برای طراحی معماری یک پروژه و همچنین تجربیات طراح پروژه، ایده طرح در ذهن معمار شکل می گیرد که به عبارتی فاز یک پروژه نامیده می شود. جهت ساخت یک بنا، ابتدا کارفرما نیازهای اصلی خود را بیان می نماید و فرم های مورد نظر خود را نیز ارائه میکند. در قدم اول طراحی معماری، مهندس معمار با در نظر گرفتن مبانی اصلی طراحی معماری، شامل ابعاد مناسب برای مخاطبان، نور و تهویه مناسب، توجه به زیرساخت های لازم برای بنا مانند طراحی سازه، طرحی تاسیسات مکانیکی و طراحی تاسیسات الکتریکی چند طرح اولیه را با دید به فرم و زیبایی بنا به عنوان کانسپت فاز صفر ارائه می نماید.

هولوگرافی در معماری ؛ ۶ پروژه جذاب و مدرن

این قسمت از طراحی پلان ساختمان مسکونی می بایست با گذاشتن انرژی و وقت کافی و دقت نظر انجام شود و مناسب ترین جا برای مکان یابی اتاق خواب در نظر گرفته شود. بعضی از دانشجویان رشته معماری بر این باور هستند که سخت ترین بخش کار طراحی ساختمان مسکونی همین مرحله لکه گذاری پلان است، در حالی که در واقعیت، مخالف این موضوع می باشد. گر چه این امکان وجود دارد که لکه گذاری در ساختمان هایی با متراژ بالا و یا در طراحی های ویژه احتمالا دشوار به نظر آید و وقت زیاد تری را بگیرد، ولی در طراحی ساختمان های آپارتمانی به هیچ وجه کار مشکلی نمی باشد. تصمیم های لازم حساب شده ای باید در زمینه ی شکل و ظاهر پله و این که این سرویس پله ۴ طرفه یا ۳ طرفه و یا ۲ طرفه می باشد، گرفته شود. اگر چه یک قانون کلی و جامعی در این زمینه موجود نمی باشد و در واقع می بایست بر اساس اندازه و ابعاد زمین و شکل آن و محدویت های طرح، غالبا مناسب ترین مکان را برای جانمایی پله و آسانسور در نظر گرفته شود.

طراحی جزئیات سازه همچون فضا و حجم

با توجه به تجربه های طراحان ماهر ساختمان مسکونی، وسط پلان ساختمان بهترین زمان تعیین جای آسانسور و پله ها می باشد، در حالی که این موضوع برای پارکینگ گوشه و کناره های ساختمان بهترین موقعیت می باشد. عرصه فضاهای باز و فضاهای نیمه بازطراحی کردن پلان یک منزل مسکونی فقط شامل عرصه های داخلی خانه نیست، بلکه همان طور که در جریان هستید، یک منزل مسکونی می تواند شامل مواردی از جمله حیاط و محوطه شود و در واقع با در نظر گرفتن این موارد، طرح پلان ساختمان مسکونی کامل خواهد شد. در طول توسعه طراحی، ما طراحی را به طور قابل توجهی بر اساس پلان طبقه و مفهوم بیرونی تایید شده در مرحله قبل پیش می بریم.

طراحی معماری ساختمان چیست؟

این صفحات از حداکثر زهکشی، صرفه جویی در مصرف آب، کاهش ضربه ها و پایداری اسب… خانه هایی که ما طراحی می کنیم در برنامه ریزی انعطاف پذیر هستند به گونه ای که شما می توانید استفاده از خانه خود را بهینه کنید.همچنین استفاده از مصالح و متریال ساختمانی با کیفیت از میان مصالح موجود با آلایندگی شیمیایی کم انتخاب می شوند. تهیه گزارش مختصر و بعد از آن تعیین یک استراتژی مناسب برای هر پروژه، مستلزم جمع‌آوری یک سری اطلاعات است.

  • در این مرحله ما نقشه های طراحی را به مجموعه ای کامل و دقیق از اسناد ساخت و ساز تبدیل می کنیم.
  • در این مرحله طراح ریز فضاهای مورد نیاز و ابعادتقریبی آن را تعیین کرده و دیاگرام روابط برای آن ترسیم میکند.در این مرحله باید به نکاتی مانند فضای خصوصی و عمومی،خدماتی،خشک و تر،تاریک و روشن و… توجه کرد..
  • مهندسین مشاور هور و معماری پایدار با اخذ گواهی صلاحیت خدمات مشاوره در زمینه پروژه های معماری و شهر سازی تلاش کرده تا علاوه بر رضایت کار فرمایان در جهت ارتقاء فرهنگ و هنر این سرزمین گام سایت عمران بردارد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار