سیل و صاعقه ۳۶ کشته در شمال هند بر جای گذاشت

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری «ایندیا تایمز»، دست کم ۱۲ تن از این قرباینان به دلیل صاعقه در هند جان خود را از دست داده اند.
بنابر اعلام گروههای امدادی، ۲۴ تن از این قربانیان به سبب ویران شدن خانه های مسکونی به سبب بارش بارانهای سیل آسا و رانش زمین جان خود را از دست داده اند.

بر اساس این گزارش در پنج روز گذشته دست کم ۳۹ نفر در هند به سبب صاعقه در ایالت اوتارپرادش جان خود را از دست داده اند.

به گفته مقامات مدیریت بلایای طبیعی هند در تاریخ یکم تیرماه، پس از بارش باران شدید در ایالت شمال شرقی آسام که باعث رانش زمین و گسترش سواحل رودخانه ها شد، حداقل ۴۸ نفر جان خود را از دست داده اند. این گزارش اضافه می کند بیش از ۵.۵ میلیون نفر تنها در این ایالت از سیل آسیب دیده اند.

سال گذشته نیز در صاعقه در دو ایالت بیهار و اوتار پرادش، جان ۱۱۶ نفر را گرفت. 
در سال ۲۰۱۹، بیش از یک هزار و ۶۰۰ نفر در مناطق مختلف هند به دلیل وقوع سیل و رانش زمین جان خود را از دست دادند. 
باران‌های موسمی (مانسون) که از ژوئن تا سپتامبر به طور منظم در هند ادامه دارد همه ساله خسارت جانی و مالی زیادی دراین منطقه برجای می‌گذارد. 
مانسون حدود ۷۰ درصد بارش سالانه هند را تامین می‌کند و برداشت محصولات مهم کشاورزی مانند برنج، گندم، نیشکر و دانه‌های روغنی مانند سویا به آن وابسته است. حدود ۱۵ درصد از اقتصاد ۲ تریلیون دلاری هند به بخش کشاورزی اختصاص دارد اما این بخش نیمی از جمعیت ۱.۳ میلیارد نفری هند را به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار کرده است
این فصل در جنوب آسیا با سیل‌های گسترده و طوفان‌های شدید همراه است.


منبع: https://www.irna.ir/news/84896723/%D8%B3%DB%8C%D9%84-%D9%88-%D8%B5%D8%A7%D8%B9%D9%82%D9%87-%DB%B3%DB%B6-%DA%A9%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%B4%D9%85%D8%A7%D9%84-%D9%87%D9%86%D8%AF-%D8%A8%D8%B1-%D8%AC%D8%A7%DB%8C-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B4%D8%AAدر ۳۰ مرداد ماه سال جاری، سیل و رانش زمین ناشی از باران های موسمی طی سه روز گذشته، بیش از ۵۰ قربانی در شمال و شرق هند بر جای گذاشت.

در اواخر تیر ماه سال جاری، سیل و رانش زمین در هند و بنگلادش موجب مرگ دهها نفر و آوارگی میلیون‌ها شهروند در این منطقه جنوب آسیا شد.

کشورهای آسیای جنوبی که بیش از ۱.۳ میلیارد نفر از جمعیت جهان را در خود جای داده اند، تحت تأثیر باران‌های موسمی قرار گرفته‌اند و برخی از بارندگی ها، بدترین سیل‌ها را در این منطقه طی سال‌های اخیر به دنبال داشته است.