بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین به پایان رسید

بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین به پایان رسید

بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین به پایان رسید

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری شین هوا، بیستمین کنگره ملی یک هفته ای حزب کمونیست چین (CPC) روز شنبه در پکن به پایان رسید و شی جینپینگ برای سومین دوره متوالی از سال ۲۰۱۲ به سمت دبیر کل حزب برگزیده شد که جایگاه او را برای یک دوره چهار پنج ساله دیگر به عنوان رییس جمهور جمهوری خلق چین، تضمین می کند.    

شی گفت: ما معتقدیم که تمام تصمیمات و برنامه های تعیین شده در کنگره و همه نتایج آن نقش مهمی در هدایت و پشتوانه تلاش های ما برای ساختن یک کشور مدرن سوسیالیستی از همه جهات، پیشبرد جوان شدن کشور در همه جبهه ها و تضمین پیروزی های جدید برای سوسیالیسم با ویژگی های چینی، خواهد داشت.

شی خاطرنشان کرد که حزب با پشت سر گذاشتن یک قرن تلاش بزرگ، بار دیگر سفر جدیدی را آغاز می کند که در آن با آزمون های جدیدی روبرو خواهد شد. ما کاملاً مطمئن هستیم و قادر به ایجاد معجزات جدید و حتی بزرگتر در سفر جدید عصر جدید هستیم، معجزاتی که جهان را شگفت زده خواهد کرد.

او گفت: ما باید به تاریخ خود اطمینان داشته باشیم، ابتکارات تاریخی بیشتری به نمایش بگذاریم، و شجاعت مبارزه و شجاعت برای پیروزی داشته باشیم.

شی به ۲۳۳۸ نماینده و نمایندگان دعوت شده ویژه حاضر در جلسه پایانی کنگره هفتگی در تالار بزرگ مردم پکن گفت:کنگره حزب کمونیست چین به اهداف خود یعنی وحدت تفکر، تقویت اعتماد به نفس، ترسیم مسیر و تقویت روحیه دست یافته است. این کنگره ای برای بالا نگه داشتن پرچم ما، تجمیع قدرت‌مان و ترویج همبستگی و فداکاری بوده است.

کنگره قطعنامه ای را در مورد گزارش کمیته مرکزی نوزدهم و قطعنامه ای در مورد اصلاحیه قانون اساسی حزب را به تصویب رساند.

شی از نمایندگان خواست که آرمان اصلی و مأموریت تأسیس حزب و اساسی ترین منافع کشور را قاطعانه در نظر داشته و آگاه باشند که «این کشور مردم آن هستند؛ مردم کشور هستند.»

نمایندگان حزب، در جلسه اختتامیه بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین، در تالار بزرگ مردم در پکن شرکت کردند و رای خود را به صندوق انداختند. در جلسه پایانی به ریاست شی، کنگره کمیته مرکزی جدید CPC با ۲۰۵ عضو و ۱۷۱ عضو علی البدل و کمیسیون مرکزی جدید بازرسی انضباطی (CCDI) متشکل از ۱۳۳ عضو را انتخاب کرد.

شی از حزب خواست متمرکز بماند، مصمم به پیش برود و همه مردم چین را در تلاش برای تحقق اهداف و وظایف تعیین شده در بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین متحد و رهبری کند.


منبع: https://www.irna.ir/news/84920299/%D8%A8%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85%DB%8C%D9%86-%DA%A9%D9%86%DA%AF%D8%B1%D9%87-%D9%85%D9%84%DB%8C-%D8%AD%D8%B2%D8%A8-%DA%A9%D9%85%D9%88%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%DA%86%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%B3%DB%8C%D8%AF