بسترهای ارتباطی جدید ارزش امتحان کردن را دارد

بسترهای ارتباطی جدید ارزش امتحان کردن را دارد

پلتفرم های بزرگ رسانه های اجتماعی تغییرات جالب بسیاری را در زندگی مردم ایجاد کرده اند. اما برخی از این پلتفرم‌ها مانند فیس‌بوک، هزینه‌های بالایی را به کاربران تحمیل می‌کنند تا این شرکت‌ها با جمع‌آوری اطلاعات شخصی کاربران، برای شناسایی بهتر آن‌ها، درآمد کسب کنند.

با این حال، ماه‌های اخیر شاهد راه‌اندازی چندین پلتفرم اجتماعی جدید بوده‌ایم که ویژگی‌هایی را ارائه می‌دهند که ممکن است رقیب یا حتی بهتر از آن‌هایی که در حال حاضر در دسترس هستند، باشند.

BookWyrm
خواندن دیگر محبوب‌ترین تجربه اجتماعی نیست، اما BookWyrm دوستداران کتاب را گرد هم می‌آورد و آنها را قادر می‌سازد تا کتاب‌هایی را جستجو کنند تا فهرست‌های خواندنی ایجاد کنند، پیشرفت خود را به اشتراک بگذارند و ببینند خوانندگان دیگر چه می‌خوانند یا به فهرست آرزوهای خود اضافه می‌کنند.

این تجربه به خوبی با OverDrive جفت می‌شود، بنابراین می‌توانید از طریق رایانه یا دستگاه تلفن همراه کاربر از کتابخانه محلی مراقبت کنید.

فرندیکا
اگر به دنبال تجربه ای شبیه به فیس بوک هستید، Friendica ارزش بررسی را دارد.

اگرچه Friendica اغلب با فیس‌بوک مقایسه می‌شود، اما به شما امکان می‌دهد گروه‌های خصوصی مشابه حلقه‌ها را در Google+‎ که اکنون از بین رفته ایجاد کنید، رویدادها را برنامه‌ریزی کنید و با خانواده، دوستان و همکاران ارتباط بهتری برقرار کنید.

نهنگ فانک
با استفاده از این پلتفرم، می‌توانید آهنگ‌های خود را آپلود کرده و با سایر کاربران به اشتراک بگذارید، و وقتی نوبت به کپی‌رایت می‌رسد، Funkwhale تمرکز واضحی بر تبلیغ و اشتراک‌گذاری محتوای رایگان دارد.

با این حال، این پلتفرم به مردم بستگی دارد که تصمیم بگیرند چه نوع موسیقی در این پلتفرم به اشتراک گذاشته شود، و اگر به دنبال راهی خوب برای خرید موسیقی و حمایت از هنرمندان هستید، Funkwhale بستر مناسبی برای شماست.

ماستودون
این پلتفرم یک شبکه اجتماعی میکروبلاگینگ رایگان و منبع باز شبیه به پلتفرم است Mastodon حدود شش سال است که وجود داشته است و به یک کالای اصلی فرهنگی با سر و صدای جدی و خوب تبدیل شده است.

این پلتفرم همچنین دارای تنظیمات دید است که به شما امکان می دهد کنترل کنید چه کسی می تواند پست های شما را ببیند.

MobileZone
اخبار و رویدادها یکی از بزرگترین دستاوردهای رسانه های اجتماعی است و بخش مهمی از همه چیز از عروسی گرفته تا جنبش ها بوده است. پلتفرم Mobilizon به این منظور اختصاص یافته است و از طریق آن می توانید اخبار را منتشر کرده و به طور گسترده با دیگران به اشتراک بگذارید.

پرتیوب
این برنامه پلتفرم‌های اشتراک‌گذاری ویدیو مانند YouTube Google را هدف قرار می‌دهد و مانند سایر پلت‌فرم‌های ویدیویی، ویدیوهای به اشتراک‌گذاشته‌شده در PeerTube را می‌توان به‌صورت زنده آپلود، تماشا و پخش کرد، با قابلیت ویرایش ویدیوها قبل از انتشار.

pixelvid
این پلتفرم دقیقاً مانند اینستاگرام است، بنابراین می‌توانید عکس‌ها یا ویدیوها را به صورت رایگان و بدون تبلیغات آپلود کنید، برش دهید، فیلتر کنید و به اشتراک بگذارید.

این پلتفرم قبلاً دستخوش پیشرفت‌های عمده‌ای شده است تا به یک رقیب سرسخت در میان پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی تبدیل شود.

آزادانه بنویس
WriteFreely یک پلت فرم وبلاگ نویسی تمیز و زیبا برای به اشتراک گذاشتن افکار خود با جهان است.

برخلاف بسیاری از خدمات دیگر، WriteFreely دارای یک گزینه اشتراک پولی به نام Write است. این به شما امکان دسترسی به ابزارهای اضافی مانند میزبانی تصویر را می دهد.

منبع: آرام نیوز

منبع: https://www.yjc.ir/fa/news/8764931/%D9%BE%D9%84%D8%AA%D9%81%D8%B1%D9%85%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B7%DB%8C-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D8%B4-%D8%A7%D9%85%D8%AA%D8%AD%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%AF