برای مقابله با سوء استفاده کلاهبرداران به بهانه همسترکامبت چه کنیم؟

برای مقابله با سوء استفاده کلاهبرداران به بهانه همسترکامبت چه کنیم؟

بازی رمزنگاری محبوب Hamster Kombat یک اپلیکیشن کوچک در پلتفرم تلگرام است که به کاربران این نوید را می دهد که با ضربه زدن بر روی صفحه نمایش تلفن همراه در قالب ارز دیجیتال درآمد کسب کنند.

این بازی در دسته بازی های P2E (بازی برای کسب درآمد) قرار دارد. این سبک از بازی به زبان ساده تر به معنای «بازی کردن» است. جایزه بگیرید.» اما گول این شعارها را نخورید و سطحی نشوید، هر فعالیتی در فضای مجازی نگاهی عمیق می خواهد؛ نه شعار و ادعای دروغ!

تعداد کاربران همستر کامبت در 72 روز به 116 میلیون نفر افزایش یافت

مهیار خدادادی، کارشناس امنیت سایبری و فضای مجازی در دفتر علمی دانشگاه گفت: طراحان این ربات تلگرامی به جای ICO، با قیمت بسیار پایین در دسترس مردم هستند و نیازمند ایجاد نوسانات مصنوعی و بازاریابی گسترده هستند. نایب رئیس در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، به صورت هوشمندانه ای عرضه اولیه را در قالب یک بازی با محوریت جمع آوری سکه ها برای تفریح ​​و کسب درآمد به مردم ارائه کردند آن و افزایش نرخ بازگشت به بازی یکی از عوامل موفقیت بازی است.

وی افزود: وجود عناصری مانند دعوت از دوستان در ازای دریافت سکه بیشتر، کاربران همسترکامبت را به تبلیغات رایگان در محیط اطراف خود تشویق کرد. به طوری که پس از 72 روز تعداد کاربران بازی مورد نظر به 116 میلیون نفر رسید در حالی که به طور میانگین 3 سال طول کشید تا به این تعداد کاربر واتس اپ، اینستاگرام و تیکتوک برسد! در نتیجه این بازی هوشمندانه باعث افزایش تعداد کاربران تلگرام و کاهش چشمگیر هزینه های بازاریابی شد!

اپلیکیشن موفق فعلی در زمینه ارزهای دیجیتال

خدادادی ادامه داد: تلگرام با سابقه موفق در NatCoin و عرضه آن در صرافی ها و در نتیجه امکان تبدیل ارزهای مجازی به پول دلیل دیگری برای افزایش چشمگیر کاربران همسترکامبت است. در زمان ورود NatCoin، کاربران و حتی کارشناسان این حوزه انتظار نداشتند با کلیک بر روی بازی تلگرام درآمد کسب کنند. اما ایردراپ NatCoin دلیل ورود تعداد زیادی از کاربران به همسترکامبت بود!

وی بیان کرد: فعالیت کاربران در فضای مجازی تحت امواج گذرا اتفاق می افتد. گاهی با یک توییت باعث ناامنی در کشور می شوند، گاهی با داستانی افکار جامعه را هدایت می کنند و این بار یک ربات بازی تلگرامی نزدیک به پنج میلیون کاربر به اشتراک گذاشته است. کاربرانی که قبلا وارد فضای تلگرام نمی شدند، اکنون مشغول ضربه زدن بر روی صفحه موبایل برای جمع آوری سکه هستند! بدون لحظه ای تاخیر این اجتناب ناپذیر است که مردم ریسک کنند و از میانبرهایی مانند خرید 20 میلیون آیفون و موس دیجیتال استفاده کنند!

امکان تبدیل ارزهای مجازی به ایردراپ و سپس پول

کارشناس امنیت سایبری و فضای مجازی معاونت علمی گفت: به دلیل غیرقابل پیش بینی بودن ارزهای دیجیتال، نمی توان درباره واقعی بودن یا نبودن بازی همسترکامبت اظهار نظر کرد. اما طبق شواهد موجود، ممکن است در آینده شاهد تبدیل ارزهای مجازی به ایردراپ و در نهایت تبدیل به پول واقعی باشیم. ضمناً ربات همستر فاقد برگه سفید یا سند فنی و رسمی است که اطلاعات، اهداف و مسیر توسعه محصول را مشخص کند و در حال حاضر چشم انداز خاصی برای این پروژه تعریف نشده است.

وی بیان کرد: با در نظر گرفتن ارزش بالقوه همستر کمبت، ابتدا روش جمع آوری سکه در این بازی نسبت به نات کوین و سایر رقبا آسان تر است. مثلا در یک شبانه روز با استفاده از کد مورس و دیلی کمبو به راحتی می توانید 6 میلیون سکه جمع آوری کنید! ثانیاً اگر میانگین کاربران آن را 100 میلیون نفر در نظر بگیریم و حداقل سهم هر نفر را 10 دلار محاسبه کنیم، خروجی آن یک میلیارد دلار می شود! بنابراین با توجه به وضعیت امروز جامعه، بهتر است به آن به چشم تفریح ​​و بازی نگاه کرد تا امید و رویاپردازی واهی.

برای مقابله با سوء استفاده کلاهبرداران به بهانه همسترکامبت چه کنیم؟

خدادادی گفت: حتی اگر فهرستی و در بهترین حالت سودآور باشد، ادامه سفر مستلزم آشنایی با قوانین و اصول بازار ارزهای دیجیتال و معاملات در این زمینه است و نه صرفا کلیک بر روی صفحه گوشی موبایل! بازار ارزهای دیجیتال به عنوان بی ثبات ترین بازار مالی شناخته می شود. رشد یا کاهش ناگهانی چند ده درصدی قیمت تنها در چند دقیقه یکی از اتفاقات رایج و غیرمنتظره در این بازار است که از یک سو معامله در این بازار را بسیار وسوسه انگیز و از سوی دیگر بسیار پر ریسک می کند. . .

هر موضوعی که در اینترنت به روز شود و مربوط به جامعه باشد هدف کلاهبرداران است!

وی توضیح داد: از نقطه نظر امنیتی Hamster Combat mini، کد ربات بر روی یک شبکه بلاک چین اختصاصی به نام TON (TON) ساخته شده است که امنیت حریم خصوصی داده های کاربر را تضمین می کند. اما از آنجایی که برای ارسال لینک دعوت به دوستان سکه افزایش می یابد، همیشه به لینک های ارسالی توجه کنید. مهم نیست که این پیوندها در کدام پلتفرم برای شما ارسال شده است. هیچ فرقی بین پلتفرم، پیامک یا ایمیل ایرانی یا خارجی نیست.

کارشناس امنیت سایبری و فضای مجازی خطاب به نماینده علمی ادامه داد: حتی کسی که برای شما ارسال کرده دلیلی بر صحت لینک ها نیست. همین فرد ممکن است طعمه شده باشد! یکی از راه های رایج برای دسترسی غیرمجاز به تلفن های همراه، استفاده از لینک های مخرب است. بنابراین قبل از کلیک بر روی لینک ها از صحت آنها اطمینان حاصل کنید.

با ساخت اکانت تلگرام در دو مرحله خود را از دام کلاهبرداران نجات دهید

وی افزود: علاوه بر این، حساب کاربری تلگرام خود را به احراز هویت دو مرحله ای مجهز کنید تا حتی در صورت در دسترس بودن کد ورود به تلگرام در اختیار کلاهبرداران، امکان ورود به حساب کاربری شما از طریق احراز هویت دو مرحله ای وجود نداشته باشد.

خدادادی گفت: به افراد ناشناس که خود را متخصص و تحلیلگر در حوزه ارزهای رمزنگاری شده معرفی می کنند، توجه نکنید! آنها از تاکتیک های بازاریابی و تبلیغات جدید استفاده می کنند تا شما را به تعهد خود ترغیب کنند، اما در نهایت مسئولیت سرمایه از دست رفته را بر عهده ندارند.

در نهایت، روشن کنید: به تبلیغات خرید یا فروش سکه های همستر در برنامه های مبتنی بر نیاز اعتماد نکنید. HamsterCombat هنوز به طور رسمی در بورس ها فهرست نشده است! همچنین بر اساس مصوبه شورای دولت، ارزهای رمزپایه مشمول حمایت و ضمانت دولت و سیستم بانکی نبوده و اجازه استفاده در صرافی های داخلی را ندارند. بنابراین اگر در این زمینه در دام کلاهبرداران بیفتید، عملا قانونی برای حفظ حقوق شما وجود ندارد.

گزارش: پریزاد اقبالی

منبع: https://www.yjc.ir/fa/news/8756457/%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D8%B3%D9%88%D8%A1%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%87%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D8%A8%D9%87%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D9%85%D8%B3%D8%AA%D8%B1%DA%A9%D8%A7%D9%85%D8%A8%D8%AA-%DA%86%D9%87-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85