اطفاء حریق هوشمند در پیاده روها توسط تکنسین های ایرانی

اطفاء حریق هوشمند در پیاده روها توسط تکنسین های ایرانی

رضا نجیلی حکیم آبادی مدیرعامل شرکت دانش بنیان در خصوص محصولات و کاربردهای این شرکت گفت: 10 سال پیش با هدف تامین نیازهای صنعت نفت و گاز کشور این شرکت وارد این عرصه شد. در این مسیر، با تکیه بر دانش و خلاقیت متخصصان جوان خود، گام های بلندی در جهت نوآوری و خودکفایی برداشته ایم.

یکی از مهمترین دستاوردهای ما ساخت اولین بوم بارگیری در ایران در سال 1391 بود که در منا امام (ره) نصب و راه اندازی شد. این دستاورد نقطه عطفی در تاریخ صنعت نفت و گاز کشور محسوب می شود و گامی مهم در جهت رفع وابستگی به واردات تجهیزات در این حوزه بود.

وی افزود: در سال 1400 هجری شمسی شرکت ملی صنایع پتروشیمی طرح ویژه و دانشی را به ما ابلاغ کرد که ساخت بار دریایی برودتی بر پایه گاز اپسیلون است. این دستگاه وظیفه انتقال مواد با دمای کمتر از ۱۱۰ درجه زیر صفر به کشتی را بر عهده دارد.

گازهای در نظر گرفته شده برای صادرات تحت فشار و دما برای تسهیل حمل و نقل مایع می شوند و در دمای منفی به کشتی ها منتقل می شوند. لودر کرایجنیک برای اولین بار توسط شرکت ما ساخته شد و در اسفند 1401 در اسکله هفدهم بندر عسلویی نصب و راه اندازی شد.

اگرچه بهره برداری از این دستگاه به دلیل تکمیل نشدن خطوط مربوطه تا دسامبر 1402 هجری قمری به تعویق افتاد، اما در نهایت موفق به گذراندن تست های اولیه عملکرد شد.

نجیلی حکم آبادی با بیان اینکه آخرین دستاورد مهم ما طراحی و اجرای پروژه اطفای حریق هوشمند است، گفت: ساخت بارگیری دریایی برودتی نشان دهنده توانایی متخصصان ایرانی در نوآوری فناوری های جدید و حل چالش های پیچیده صنعت نفت و گاز است. برای حوضچه های نفت و گاز.

وی گفت: این طرح منحصر به فرد برای اولین بار در ایران از طریق دفتر علمی ریاست جمهوری به ما گزارش شد و شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان کارفرما ما را در اجرای آن یاری کرد.

سیستم اطفاء حریق هوشمند ما کاملاً هوشمندانه برنامه ریزی شده است و می تواند آتش سوزی های احتمالی را در جوانه بدون نیاز به اپراتور خاموش کند.

به گفته وی، این دستاورد که پیشرفت بزرگی در حوزه ایمنی صنعت نفت و گاز محسوب می شود، می تواند در سایر بخش های مواجه با خطر آتش سوزی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

نجیلی حکم آبادی در خصوص تعداد فرصت های شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده توسط این گروه گفت: 40 نفر به صورت مستقیم و تحت بیمه در گروه ما و حدود 50 نفر به صورت غیر مستقیم با ما کار می کنند.

این فعال علم و فناوری در پایان درباره انتظارات این شرکت از معاونت علمی به رئیس جمهور اینگونه گفت: ضمن قدردانی از حمایت های ارزنده معاونت علمی از رئیس جمهور، تقاضای حمایت بیشتر از اولین تولید خود را داریم. تولید محصولات جدید و دانش‌بنیان در مراحل اولیه با چالش‌های زیادی مواجه بوده و نیازمند حمایت همه‌جانبه سازمان‌های ذیربط است. همچنین از دستگاه های دولتی می خواهیم به جای خرید محصولات وارداتی از محصولات ایرانی و شناختی به ویژه محصولات برای اولین بار استفاده کنند. این امر به رونق تولید داخلی، ایجاد فرصت های شغلی و توسعه دانش و فناوری در کشور کمک شایانی خواهد کرد. از سوی دیگر برای تامین سرمایه در گردش و توسعه فعالیت های خود نیازمند وام های کم بهره با نرخ بازیابی بالا هستیم. این وام ها می توانند به ما کمک کنند تا بر چالش های مالی اولیه غلبه کنیم و موقعیت خود را در بازار تثبیت کنیم.

منبع: https://www.yjc.ir/fa/news/8754929/%D8%A7%D8%B7%D9%81%D8%A7%DB%8C-%D8%AD%D8%B1%DB%8C%D9%82-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%DA%A9%D9%84%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%D8%A8%D8%A7-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%81%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C