ارز دیجیتال یا فارکس؟ تفاوت و شباهت در چیست؟ کدام بهتر است؟ رمزینکس بلاگ رمزینکس بلاگ-بروکر آمارکتس

ارز دیجیتال یا فارکس؟ تفاوت و شباهت در چیست؟ کدام بهتر است؟ رمزینکس بلاگ رمزینکس بلاگ-بروکر آمارکتس

در مدل صعودی کندل ماروبوزو، قیمت آغازین با پایین ترین قیمت و در مدل نزولی، قیمت آغازین با بالاترین قیمت برابر است. مدل صعودی نشان دهنده قدرت بی چون و چرای خریداران است که توانسته اند قیمت را بالا بکشند و مدل نزولی آن حاکی از وجود فروشندگانی بسیار قوی است که بازار را به سمت پایین کشانده اند. تا این جا با مفهوم تحلیل تکنیکال در بازار فارکس آشنا شدید. در ادامه شما را با مفاهیم مهم و کلیدی در تحلیل تکنیکال آشنا خواهیم صرافی آمارکتس کرد. خوشبختانه ورود به بازار فارکس امر چندان پیچیده ای نبوده اما شامل یکسری مراحل می گردد که در ادامه به ترتیب به بیان آن ها خواهیم پرداخت.

  • از آنجا که پای سرمایه شما در میان است تنها خودتان با بررسی دقیق می‌توانید به درستی انتخاب کنید وارد چه بازاری بشوید.
  • استخرهای نقدینگی بزرگ از شرکت‌های نهادی یکی از ویژگی‌های رایج معاملات تبادل ارزهای خارجی است.
  • بله بازار فارکس یک بازار دو طرفه است و سما می‌توانید بدون اینکه اول Buy گرفته باشید روی جفت ارز مدنظرتان Sell بگیرید.
  • در معامله‌ی فوروارد در بازار فارکس چیست، قراردادها در فرابورس بین دو طرف خرید و فروش می‌شود که شرایط توافق را بین خود تعیین می‌کنند.

با وجود اینکه معاملات بازار فارکس چیست نقدشونده‌ترین معاملات در سرتاسر جهان هستند، معاملات فارکس بسیار بی‌ثبات‌تر از بازارهای عادی هستند. بنابراین، اگر جفت ارز در بازار فارکس چیست دوباره به آن سطح سقوط کند، می‌تواند به معنای یک فرصت معاملاتی بالقوه باشد. از آنجایی که معاملات نوسانی دارای خط زمانی طولانی‌تری هستند، نیازی به نظارت مداوم بر بازارها در طول روز ندارند. علاوه بر تحلیل تکنیکال، معامله‌گران نوسان باید بتوانند تحولات اقتصادی و سیاسی و تأثیر آن‌ها بر حرکت قیمت ارز را بسنجند.

موقعیت معاملاتی Short

قبل از انتخاب بروکر ، لازم است که از اسپرد Spread جفت ارزها در آن بروکر اطلاعات کافی داشته باشید. در این نوع معاملات شما می توانید به صورت توافقی کالا یا ارزشی را با قیمت مشخص در تاریخ معینی در آینده، معامله کنید و در تاریخ سررسید قرارداد، آن مبلغ به نرخ لحظه ای پرداخت می شود. به طور مثال نرخ تورم، آمار بیکاری، میزان تولیدات و اشتغال زایی، نرخ بهره بانکی، جنگ، تحریم های موجود علیه یک کشور و … می تواند در تعیین نرخ ارز آن کشور تاثیرگذار باشد. با توجه به اینکه در این بازار امکان استفاده از اهرم وجود دارد، بهتر است سرمایه ی اولیه شما برای ترید کردن در بازار فارکس حداقل 100 دلار باشد.

اسپرد چیست و چطور محاسبه می‌شود

بازار فارکس همواره در حال توسعه ی زمینه های اقتصادی برای دادوستد گسترده پول است. اینکه موانع انتقال و بده و بستان های معمول علیرغم تفاوت های ارزی مهیا شود. به طور مثال ایالات متحده علیرغم درآمد دلاری به عنوان ارز رایج خود، قابلیت خرید و فروش از کشورهای عضو یورو را داشته باشد. این موضوع اهمیت ویژه ی فارکس را در مبادلات مالی جهان مشخص می کند. اینکه چه حجمی پولی از مبادلات در آن جریان دارد و اینکه چه گستره ی جغرافیایی درگیر آن است.

برای اینکه سود خود را از دست ندهید پوزیشن خود را زود می بندید. راه حل این است که نصف مارجین خود را بفروشید تا آرامش خودتان را بدست آورید و بگذارید باقی حجم معامله طبق تنظیمات اولیه پیش برود. این بازار از سیدنی استرالیا شروع به بازگشایی می کند و سپس به سمت آسیا، اروپا و آمریکا حرکت می کند.