چگونه مشکل عدم اتصال به اینترنت را پس از نصب ویندوز 11 حل کنیم؟

چگونه مشکل عدم اتصال به اینترنت را پس از نصب ویندوز 11 حل کنیم؟

پس از نصب ویندوز 11، برخی از کاربران متوجه می شوند که نمی توانند شبکه های وای فای را پیدا کنند یا از طریق کابل LAN به اینترنت متصل شوند، وقتی می خواهند وارد حساب مایکروسافت خود برای راه اندازی ویندوز شوند. از آنجایی که در اولین بوت ویندوز نتوانست درایور شبکه را شناسایی و نصب کند، این مشکل حتی در برخی از سیستم ها و لپ تاپ های جدید همچنان وجود دارد.

اشاره می کنیم که ویندوز 11 را حتی بدون اینترنت هم می توانید راه اندازی کنید و جزو راه های رسمی راه اندازی ویندوز نیست و باید با راه حل هایی از آن عبور کنید. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم آموزش نصب ویندوز 11 بدون اینترنت را در زومیت مطالعه کنید، اما اگر می خواهید اینترنت شما در هنگام راه اندازی آنلاین باشد، در این مقاله نحوه نصب درایور کارت شبکه را همزمان با ویندوز به شما آموزش می دهیم. شروع می شود.

از طریق هات اسپات گوشی خود به اینترنت متصل شوید

جدای از نصب درایورهای شبکه، راه حل ساده تری برای اتصال سریعتر به اینترنت وجود دارد. بنابراین، اگر زمان یا مهارت کافی برای نصب درایورهایی که بعداً به شما آموزش خواهیم داد ندارید، می توانید به راحتی اینترنت همراه خود را با رایانه یا لپ تاپ از طریق کابل USB به اشتراک بگذارید.

پس از نصب ویندوز 11 وارد این صفحه می شوید که در صورت عدم نصب درایورهای شبکه و در نتیجه عدم برقراری ارتباط اینترنتی، نمی توانید به مرحله بعدی بروید.

ویندوز 11 را بدون اینترنت اجرا کنید

برای اتصال به اینترنت، هات اسپات گوشی خود را روشن کرده و با کلیک بر روی آیکون هات اسپات در منوی تنظیمات سریع مطابق تصویر زیر وارد تنظیمات هات اسپات شوید. توجه داشته باشید که ما این آموزش را روی گوشی های One UI و سامسونگ انجام دادیم، اما رویه در سایر گوشی ها به همین صورت است.

سپس گوشی را با استفاده از کابل USB به سیستم متصل کرده و گزینه USB tethering را در تنظیمات hotspot روشن کنید. اکنون اینترنت شما به صورت سیمی در ویندوز به اشتراک گذاشته شده است.

اگر از نسخه‌های جدیدتر Android استفاده می‌کنید، می‌توانید شبکه Wi-Fi جداگانه‌ای را که به آن متصل هستید با تلفن ویندوز خود با استفاده از کابل USB به اشتراک بگذارید، اما در دستگاه‌های Android قدیمی‌تر، فقط می‌توانید اینترنت را از سیم کارت خود به اشتراک بگذارید. بدین ترتیب.

اگر متوجه شدید که سیستم هیچ شبکه بی سیمی پیدا نمی کند و اتصال سیمی از طریق کابل LAN مشکل را حل نمی کند، به احتمال زیاد ویندوز در شناسایی کارت های شبکه شما با مشکل مواجه شده است. برای نصب آن ابتدا باید مدل دقیق کارت شبکه خود را مشخص کنید.

در همان اجازه دهید شما را به صفحه شبکه متصل کنیم، Shift+F10 را فشار دهید تا پنجره خط فرمان باز شود.

دستور devmgmt.msc را تایپ کرده و Enter را فشار دهید تا پنجره Device Manager باز شود.

حالا روی درایو ناشناخته کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید.

یک درایو ناشناخته را در Device Manager انتخاب کنید

حال در قسمت Details گزینه Property را روی Device IDs قرار دهید. سپس با استفاده از شناسه های VEN و DEN می توانید به راحتی درایور کارت شبکه را در اینترنت پیدا و دانلود کنید. برای مثال در تصویر بالا می توانید VEN_10EC&DEV_8168 را در گوگل جستجو کنید. همچنین اگر به وب سایت سازنده مادربرد یا لپ تاپ خود دسترسی دارید، با جستجوی مدل، کارت شبکه را پیدا و دانلود کنید.

بعد از اینکه درایور را دانلود کردید، اگر فایل فشرده است، ابتدا آن را از حالت فشرده خارج کنید، اگر یک فایل با پسوند exe است، در سیستم دیگری آن را از حالت فشرده خارج کنید.

اجرا کنید و در پنجره نصب روی «Extract» کلیک کنید تا در نهایت محتوای حاوی فایل های مختلف با پسوند inf را در مسیر خود مشاهده کنید، سپس پوشه را به فلش درایو منتقل کرده و به سیستم متصل کنید.

با استفاده از کلیدهای Shift + F10 دوباره خط فرمان را باز کنید و دستور زیر را وارد کنید تا نام فلش درایو مشخص شود و Enter را فشار دهید.

دستورات CMD برای نصب درایور

در آموزش ما فلش مموری با نام درایو F شناخته می شود.

سپس کد زیر را وارد کنید تا نصب درایور شروع شود. توجه داشته باشید که نام فلش مموری شما ممکن است با کد زیر متفاوت باشد. در نهایت این دستور درایور مناسب کارت شبکه را انتخاب و نصب می کند.

اکنون درایور با موفقیت نصب شد و می توانید برای بررسی درایورها دستور زیر را وارد کرده و enter را فشار دهید.

سپس سیستم را مجددا راه اندازی کنید تا تغییرات اعمال شوند. پس از ورود مجدد به فرآیند راه اندازی ویندوز، به اینترنت متصل شوید و مراحل راه اندازی ویندوز 11 را تکمیل کنید، همچنین می توانید از آموزش نصب درایور ویندوز 11 برای نصب بقیه درایورها استفاده کنید.

منبع: زومیت

منبع: https://www.yjc.ir/fa/news/8746966/%DA%86%D8%B7%D9%88%D8%B1-%D9%BE%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-%D9%86%D8%B5%D8%A8-%D9%88%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%88%D8%B2-%DB%B1%DB%B1-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84-%D9%88%D8%B5%D9%84-%D9%86%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AA-%D8%B1%D8%A7-%D8%B1%D9%81%D8%B9-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85