ساعت 18:00 – 28 نوامبر 1403
مردم برنامه های زیادی را نصب می کنند و سعی می کنند برنامه ای را پیدا کنند که متناسب با نیاز آنها باشد و به دلیل اینکه بازپرداخت آن بسیار دشوار است و ده ها برنامه مشابه وجود دارد. معمول شده است که یک برنامه را امتحان کنید و سپس نسخه رایگان آن را بخرید یا از آن استفاده کنید، در نتیجه تعداد دانلودها به صدها هزار یا میلیون ها می رسد.
اکثر برنامه های موجود در فروشگاه گوگل پلی به دلایل مختلفی رایگان هستند که مهمترین آنها عبارتند از:
مثال Freemium: بسیاری از برنامهها از این مدل استفاده میکنند، جایی که دانلود برنامه رایگان است. اما کاربران میتوانند برای ویژگیها، محتوا یا قابلیتهای اضافی پول بپردازند که به توسعهدهندگان اجازه میدهد پایگاه کاربر بزرگتری را جذب کنند.
درآمد تبلیغات: توسعه و نگهداری اپلیکیشن ها نیازمند سرمایه گذاری قابل توجهی در زمان، تلاش و منابع است.
برنامه های رایگان اغلب به تبلیغات به عنوان منبع اصلی درآمد خود برای پشتیبانی از عملیات خود متکی هستند. زیرا به توسعه دهندگان راهی می دهد تا از برنامه های خود بدون دریافت هزینه مستقیم از کاربران، کسب درآمد کنند.
با ارائه رایگان این نرم افزار، توسعه دهندگان می توانند به کاربران بیشتری دسترسی پیدا کنند و از طریق نمایش و کلیک بر روی تبلیغات کسب درآمد کنند. هرچه تعداد کاربران بیشتری داشته باشند، می توانند برای افراد بیشتری تبلیغ کنند و درآمد بیشتری کسب کنند.
این تبلیغات به توسعهدهندگان اپلیکیشن اجازه میدهد درآمدی ایجاد کنند که به پوشش هزینهها، تامین مالی بهروزرسانیهای آتی کمک میکند و اپلیکیشن را بهصورت رایگان در اختیار مخاطبان وسیعتری قرار میدهد و در عین حال سود بیشتری را تضمین میکند.
جذب کاربر: دریافت یک برنامه رایگان می تواند به توسعه دهندگان کمک کند تا پایگاه کاربری خود را به سرعت ایجاد کنند.
پایگاه کاربر بزرگتر منجر به میزان تعامل و نگهداری برنامه بالاتر میشود، که بعداً میتوان از طریق روشهای مختلف، مانند خریدهای درونبرنامه یا اشتراک، کسب درآمد کرد.
رقابت در بازار: بازار اپلیکیشن بسیار رقابتی است و ارائه یک اپلیکیشن رایگان می تواند به توسعه دهندگان کمک کند تا کاربران را از جایگزین های پولی دور کنند.
جمعآوری دادهها: برخی از برنامهها ممکن است بهعنوان وسیلهای برای جمعآوری دادههای کاربر رایگان باشند، که میتواند برای تبلیغات هدفمند یا فروش به اشخاص ثالث ارزشمند باشد، اگرچه این امر نگرانیهایی را در مورد حفظ حریم خصوصی ایجاد میکند.
تبلیغ برند: شرکتها ممکن است نرمافزار رایگانی را برای تبلیغ برند یا خدمات خود، هدایت ترافیک به سمت تجارت اصلی خود یا تشویق کاربران به خرید محصولات مرتبط ارائه دهند.
در نتیجه، هیچ چیز در دنیای تجارت و تجارت رایگان نیست، وقتی نرم افزار رایگان باشد، کاربر به یک کالا تبدیل می شود.
به عبارت دیگر، اگر از یک برنامه رایگان استفاده می کنید، شما را با تبلیغات بمباران می کند، اطلاعات شما را جمع آوری می کند و آن را به شخص ثالث یا شرکت تبلیغاتی ناشناس می فروشد، و ناگفته نماند موقعیت مکانی و مکالمات شما را ردیابی می کند، عکس ها و بیومتریک های شما را ذخیره می کند.
منبع: آرام نیوز
منبع: https://www.yjc.ir/fa/news/8865776/%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D8%A7%DA%A9%D8%AB%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-google-play-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF