
بروزرسانی: 23 خرداد 1404
چرا اکثر برنامه ها در گوگل پلی رایگان هستند؟

ساعت 18:00 - 28 نوامبر 1403
مردم برنامه های زیادی را نصب می کنند و سعی می کنند برنامه ای را پیدا کنند که متناسب با نیاز آنها باشد و به دلیل اینکه بازپرداخت آن بسیار دشوار است و ده ها برنامه مشابه وجود دارد. معمول شده است که یک برنامه را امتحان کنید و سپس نسخه رایگان آن را بخرید یا از آن استفاده کنید، در نتیجه تعداد دانلودها به صدها هزار یا میلیون ها می رسد.
اکثر برنامه های موجود در فروشگاه گوگل پلی به دلایل مختلفی رایگان هستند که مهمترین آنها عبارتند از:
مثال Freemium: بسیاری از برنامه ها از این مدل استفاده می کنند، جایی که دانلود برنامه رایگان است. اما کاربران می توانند برای ویژگی ها، محتوا یا قابلیت های اضافی پول بپردازند که به توسعه دهندگان اجازه می دهد پایگاه کاربر بزرگ تری را جذب کنند.
درآمد تبلیغات: توسعه و نگهداری اپلیکیشن ها نیازمند سرمایه گذاری قابل توجهی در زمان، تلاش و منابع است.
برنامه های رایگان اغلب به تبلیغات به عنوان منبع اصلی درآمد خود برای پشتیبانی از عملیات خود متکی هستند. زیرا به توسعه دهندگان راهی می دهد تا از برنامه های خود بدون دریافت هزینه مستقیم از کاربران، کسب درآمد کنند.
با ارائه رایگان این نرم افزار، توسعه دهندگان می توانند به کاربران بیشتری دسترسی پیدا کنند و از طریق نمایش و کلیک بر روی تبلیغات کسب درآمد کنند. هرچه تعداد کاربران بیشتری داشته باشند، می توانند برای افراد بیشتری تبلیغ کنند و درآمد بیشتری کسب کنند.
این تبلیغات به توسعه دهندگان اپلیکیشن اجازه می دهد درآمدی ایجاد کنند که به پوشش هزینه ها، تامین مالی به روزرسانی های آتی کمک می کند و اپلیکیشن را به صورت رایگان در اختیار مخاطبان وسیع تری قرار می دهد و در عین حال سود بیشتری را تضمین می کند.
جذب کاربر: دریافت یک برنامه رایگان می تواند به توسعه دهندگان کمک کند تا پایگاه کاربری خود را به سرعت ایجاد کنند.
پایگاه کاربر بزرگتر منجر به میزان تعامل و نگهداری برنامه بالاتر می شود، که بعداً می توان از طریق روش های مختلف، مانند خریدهای درون برنامه یا اشتراک، کسب درآمد کرد.
رقابت در بازار: بازار اپلیکیشن بسیار رقابتی است و ارائه یک اپلیکیشن رایگان می تواند به توسعه دهندگان کمک کند تا کاربران را از جایگزین های پولی دور کنند.
جمع آوری داده ها: برخی از برنامه ها ممکن است به عنوان وسیله ای برای جمع آوری داده های کاربر رایگان باشند، که می تواند برای تبلیغات هدفمند یا فروش به اشخاص ثالث ارزشمند باشد، اگرچه این امر نگرانی هایی را در مورد حفظ حریم خصوصی ایجاد می کند.
تبلیغ برند: شرکت ها ممکن است نرم افزار رایگانی را برای تبلیغ برند یا خدمات خود، هدایت ترافیک به سمت تجارت اصلی خود یا تشویق کاربران به خرید محصولات مرتبط ارائه دهند.
در نتیجه، هیچ چیز در دنیای تجارت و تجارت رایگان نیست، وقتی نرم افزار رایگان باشد، کاربر به یک کالا تبدیل می شود.
به عبارت دیگر، اگر از یک برنامه رایگان استفاده می کنید، شما را با تبلیغات بمباران می کند، اطلاعات شما را جمع آوری می کند و آن را به شخص ثالث یا شرکت تبلیغاتی ناشناس می فروشد، و ناگفته نماند موقعیت مکانی و مکالمات شما را ردیابی می کند، عکس ها و بیومتریک های شما را ذخیره می کند.
منبع: آرام نیوز
منبع: https://www.yjc.ir/fa/news/8865776/%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D8%A7%DA%A9%D8%AB%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-google-play-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF