22:40 – 31 اوت 1403
محمدصادق دهندی با اشاره به اینکه فرآیند شبکه سازی بین دانشجویان و پژوهشگران حوزه بازی های رایانه ای برای رقابت در هفتمین همایش بین المللی تحقیقات بازی های دیجیتالی آغاز شده است، افزود: علاوه بر این، هفتمین کنفرانس بین المللی تحقیقات بازی های دیجیتال نیز برگزار می شود به موضوعات مرتبط با بازی های جدی که در طول چهار ترم گذشته مورد بررسی قرار گرفت که یک رویداد علمی مانند جلسات اول و دوم است، شامل تمامی موضوعات مرتبط با بازی های رایانه ای خواهد بود.
به گفته وی، مهمترین اهداف هفتمین کنفرانس بین المللی تحقیقات بازی های دیجیتال عبارتند از:
_ توسعه و ارتقای دانش و فناوری موتورهای بازی های رایانه ای
_ ایجاد شبکه علمی بین فعالان و کاربران علوم مرتبط با اکوسیستم بازی های رایانه ای
_ فراهم آوردن امکان تبادل نظر
_ ارائه دانش و تخصص در بین محققان، اساتید، دانشجویان و فعالان عرصه صنعت بازی های رایانه ای
تقویت همکاری های علمی و توسعه این هنر، صنعت و رسانه در ایران
تسهیل دسترسی سازمان ها، فعالان و سرمایه گذاران در حوزه بازی های رایانه ای به دستاوردهای علمی محققان، طراحان و صاحبان ایده های حیاتی زیست محیطی.
ارائه زمینه های چند رشته ای و نیازهای مشترک بین دستگاه ها برای دستیابی به رونق بیشتر در این زمینه
_ فراهم آوردن فرصت برای شتابدهنده ها، حاکمیت، فعالان تجاری و فرهنگی برای استفاده از شبکه پژوهشی و ایده های دانش بنیان اکوسیستم بازی های رایانه ای.
هفتمین کنفرانس بین المللی بازی های دیجیتال 1403 در شش حوزه زیر برگزار می شود:
بازی های رایانه ای و مدل های اقتصادی و تجاری با موضوعات: بازی های رایانه ای و بازاریابی، صنعت بازی در ایران و تحریم های سخت، بازی های رایانه ای و چالش های توسعه بازی
«بازیهای رایانهای، فناوری و فناوریهای جدید» شامل موضوعات: بازیهای رایانهای و هوش مصنوعی، بازیهای رایانهای و ارزهای دیجیتال، بازیهای رایانهای، رسانهها و فناوریهای نوظهور و بازیها است.
«بازیهای رایانهای، ارتباطات و جامعهشناسی فرهنگی» با زیرمجموعههای موضوعی: بازیهای رایانهای، سواد بازی و خانواده، بازیهای رایانهای و مصرف گیمر، بازیهای رایانهای و زنان، بازیهای رایانهای و آموزش و یادگیری
«بازیهای رایانهای و مدیریت رسانه» شامل: بازیهای رایانهای، دیپلماسی، سیاست اکوسیستم، طراحی و محتوای بازیهای رایانهای و تجربه بازیسازی در ایران و جهان است.
در هفتمین دوره این رویداد به موضوع «بازی جدی و کاربردهای مختلف آن» توجه ویژه ای شد و موضوع تولید علمی در این حوزه نیز مانند سال های گذشته به طور ویژه پیگیری می شود. در این دوره نیز مانند دوره های گذشته به بهترین مقالات خارجی ارائه شده برای این همایش جایزه اروپایی اهدا خواهد شد.
دبیر این رویداد به ارتباط علمی و تجربی مبحث بازی سازی و بازی با حوزه های مختلف اداری و سازمانی اشاره کرد و از راه اندازی بخش سازمان ها در این دوره از رویداد خبر داد و افزود: مسائل مربوط به نیازهای سازمانها، شرکتها و سیاستگذاران در مراکز تحقیقاتی و بازیسازی منحصراً با اعلام جوایز در وبسایت کنفرانس درج میشوند.
به گفته معاون پژوهشی و آموزشی بنیاد ملی بازی های رایانه ای، انتخاب کتاب های برگزیده سال های اخیر و دفاع نامه دانش آموزی در حوزه بازی های رایانه ای از جمله بخش هایی است که در حاشیه این همایش برگزار می شود. این کنفرانس مربوط به امسال است.
مرحله نهایی ارسال مقاله و برگزاری همایش امسال با مشارکت و میزبانی دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی خواهد بود.
پژوهشگران و دانشجویان علاقه مند می توانند در بازه زمانی 19 شهریور لغایت 1 آذر 1403 با مراجعه به سایت کنفرانس به نشانی dgrconf.ir در بخش های اصلی و معرفی کتاب ها و پایان نامه های این همایش شرکت کنند.
به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی های رایانه ای، برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تلفن های 88310222 داخلی 132 و 135 که دبیرخانه این همایش واقع در معاونت آموزشی و پژوهشی بنیاد ملی بازی های رایانه ای است تماس بگیرید.
منبع: https://www.yjc.ir/fa/news/8805406/%D9%87%D9%81%D8%AA%D9%85%DB%8C%D9%86-%D9%87%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%A8%DB%8C%D9%86%E2%80%8C%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%84%D9%84%DB%8C-%D8%AA%D8%AD%D9%82%DB%8C%D9%82%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%B4%D9%88%D8%AF