علائم عجیبی در نتیجه رانندگی با خودروهای الکتریکی ظاهر می شود

علائم عجیبی در نتیجه رانندگی با خودروهای الکتریکی ظاهر می شود

گزارش های متعددی مبنی بر بیماری حرکت، سرگیجه و حالت تهوع ناشی از سیستم ترمز و شتاب خودرو در رانندگان خودروهای برقی گزارش شده است.

یکی از مالکان سابق تسلا که در جورجیا زندگی می کرد، ادعا کرد که هنگام رانندگی با خودرویی که در سال 2021 خریداری کرده بود، دچار خونریزی بینی، ریزش مو و درد بدن “ناتوان کننده” شده است. اما او گفت که علائم پس از فروش خودرو از بین رفت.

بر این اساس، صاحبان تسلا مجبور شدند برخی از مدل ها را جایگزین کنند زیرا سیستم های تهویه مطبوع مستعد ابتلا به کپک هستند که می تواند علائمی شبیه آسم ایجاد کند.

در مصاحبه ای با ABC News، اد کیم، رئیس و تحلیلگر ارشد AutoPacific، گفت تسلا متهم است که باعث بیماری حرکتی ناشی از سیستم ترمز و شتاب آن شده است، زیرا پدال های خودروی برقی از پدال ترمز تقلید می کنند و به خودرو اجازه می دهند سرعت خود را کم کند. میکند. یا به سادگی با برداشتن پای خود از روی پدال، نیاز به جابجایی بین ترمز و گاز را از بین می‌برد، که به معنای سایش کمتر سیستم ترمز است، اما همچنین به این معنی است که بسته به اینکه خودرو به جلو یا عقب حرکت کند، چگونه می‌لرزد. به سرعت پای خود را روی پدال فشار می دهید یا بلند می کنید.

کیم به وب‌سایت دیلی میل گفت: «شما باید مراقب باشید که چگونه پدال را فشار می‌دهید، زیرا یک اشتباه می‌تواند منجر به حرکت ناگهانی موتورسوار شود.»

یکی دیگر از مالکان تسلا گزارش داد که پس از رانندگی با ماشین خود احساس خستگی می کند و از بدتر شدن علائم به مرور زمان شکایت دارد.

او در پستی در اینستاگرام گفت که او و همسرش ساعت‌ها در ماشین گذرانده‌اند و علائم مشابهی را احساس کرده‌اند، اما هنگام مسافرت با ماشین بنزینی مادرش متوجه چیزی نشده است.

او ادعا کرد که هنگام رانندگی در مسافت‌های طولانی از خونریزی بینی و حالت تهوع رنج می‌برد و موهایش در چند ماه گذشته شروع به ریزش کرده است.

وی افزود: صددرصد مطمئن نیستم که علائم ناشی از خودرو باشد.

یکی از فالوورها در این باره گفت: من 3 سال است که مدل Y دارم و همیشه از سردرد و بدن درد و خستگی رنج می برم و وقتی تجربیاتم را با دیگران به اشتراک می گذارم حرفم را باور نمی کنند.

شایان ذکر است که هیچ تحقیقی برای حمایت از ادعاهایی مبنی بر اینکه ماشین های الکتریکی باعث خونریزی بینی، ریزش مو یا خستگی مفرط می شوند، وجود ندارد. دبرا هولتز، سخنگوی برنامه حمل و نقل پاک، به دیلی میل گفت: «کارشناسان حمل و نقل ما از هیچ بیماری ناشی از وسایل نقلیه الکتریکی آگاه نیستند.

منبع: دیلی میل

منبع: https://www.yjc.ir/fa/news/8742873/%D8%A8%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%B9%D9%84%D8%A7%D8%A6%D9%85%DB%8C-%D8%B9%D8%AC%DB%8C%D8%A8-%D9%86%D8%A7%D8%B4%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C