طراحی دکوراسیون داخلی کلینیک زیبایی

همانطور که گفتیم ، طراحی دکوراسیون تا حد زیادی به صنف آن مرتبط می شود، برای مثال قطعا دکور مناسب برای یک فروشگاه پوشاک و لباسنسبت به فروشگاه لوازم آرایش و بهداشتی متفاوت خواهد بود؛ هر چند که برخی از موارد کلی بین تمامی پروژه ها مشترک هستند. مثلا ترالی دندانپزشکی یکی از این موارد است. اگر بخواهید از فضای پلان باز در طراحی داخلی مطب دندانپزشکی استفاده کنید. در طراحی داخلی مطب یک پزشک به چه نکاتی باید توجه کرد؟ استفاده از رنگهای روشن مانند آبی ملایم یا کرم فضای مطب را وسیعتر جلوه میدهند بنابراین اگر مطب کوچکی برای طراحی داریم که ممکن است دلگیر به نظر برسد، میتوان از رنگهای روشن برای دیوارها استفاده کرد. دکوراسیون داخلی که توسط یک معمار داخلی با توجه به تخصص و تجربه کار در زمینه مدیریت و طراحی فضا به انجام برسد، طبیعتا، شما را به نتیجه دلخواه بسیار نزدیکتر می کند. حتی این فضا ممکن است. خوب است این نکته را بگوییم که ما در ایرانادکور ، تنها به بهبود وضع ظاهری فضاها توجه نداریم بلکه یکی از اهداف اصلی ما در این تیم ، بهینه سازی و سازگارکردن محیط با کاربری های مورد نظر آن می باشد . افزودن این نکته ضروری است که طراحی داخلی کلینیک و مطب پوست و مو فقط زیبایی شناسی و یا فرصتی برای به نمایش گذاشتن آخرین روند طراحی نیست، بلکه شرط اصلی هنگام طراحی کلینیک های پوست و مو، حفظ عملکرد در کنار زیبایی شناسی می باشد.

همچنین نور به عنوان یک عامل تزیینی به حساب می آید. بخش مهم دیگری که در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق سونوگرافی باید به آن پرداخت، طراحی کمد اداری ، میز اداری مورد نیاز مانند جانمای پرینتر و جانمای دستگاه DVR است. رنگ دکوراسیون، تنها به رنگ دیوار ها و سقف و کف محدود نشده و شامل رنگ اشیا و وسایل، کمد و قفسه ها و حتی لباس و یونیفرم های پرسنل و پزشکان هم می شود. طراحی مطب (Medical office design) از جمله مواردی است که امروزه طراحان دکوراسیون و کادر درمانی همچون پرستاران و پزشکان به آن اهمیت ویژه ای می دهند . همچنین طراحی های مدرن برای یک مطب ترجیحا بسیار بهتر از طراحی های شلوغ و فانتزی می باشد که بایستی به ان توجه ویژه نمود. به ویژه مکانهایی که بیماران یا همراهان در انتظار مینشینند، باید دارای این ویژگی باشند که همه افراد با آرامش و خیال راحت در آنجا وقت خود را بگذرانند. اگر دقت کرده باشید، تمامی موارد بالا برای راحتی و آرامش بیماران و همراهان بود؛ اما نیازهای کارمندان نیز مسئله مهمی است.

اما در صورتی که نور طبیعی برای فضا کافی نبود می توانید از نور مصنوعی برای تأمین نور مورد نیاز استفاده کنید. درواقع می توان گفت کارشناسان متوجه شده اند که هر چقدر یک فضا شلوغ تر و دارای عناصر و اسباب بیشتری باشد به افراد استرس بیشتری می دهد و ذهن آن ها را مشغول می کند به همین علت سبک مینیمال را می توان سبکی بسیار مناسب برای دکوراسیون فضای درمانی دانست . فردی که برای زیباتر شدن در تلاش است ، وقت می گذارد و هزینه می کند و به کلینیک می آید زیبایی محیط اطراف قطعا برایش بسیار مهم است .

استفاده از بهترین مواد مصرفی یکی دیگر از مواردی می باشد که باید در طراحی میز منشی مدنظر قرار گرفته شود. اهمیت بازسازی کلینیک زیبایی در تهران چیست؟ این امر در حوزه درمانی زیبایی و پوست و مو نیز صادق است. روشویی: در طراحی داخلی کلینیک پوست و مو باید برای هر یک از اتاق های درمان حداقل یک روشویی قرار داده شود. سالن انتظار فضایی حدود ۱۰۰ مترمربع را به خود اختصاص داده است. در دکوراسیون مطب مامایی توصیه می شود به نورپردازی اهمیت داده شود، زیرا پزشکان در این بخش اکثرا با مادران باردار در ارتباط هستند و لازم است تا آن ها را با دقت مورد معاینه قرار دهند و هر اشتباه کوچکی ممکن است جان مادر و بچه را به خطر بیندازد.

از این رو معماران و طراحان داخلی که به طراحی و دیزاین کلینیک پوست و مو می پردازند، سعی می کنند تا سرعت و پویایی موجود در رشد علوم پزشکی را در فضاهای درمانی منعکس کنند و ثابت کنند که نیازهای بیماران نیز به همان اندازه رشد کرده است. امروزه علوم پزشکی به سرعت چشمگیری رو به پیشرفت می باشد. از این رو توصیه می شود تا در هر یک از اتاق های درمان یک دستگاه قرار داده شود. از این رو شما می توانید با افزودن نورهای مخفی در سقف، کف و دیوارها به زیبایی و جذابیت فضا بیفزایید. بهتر است در چیدمان اتاق مشاوره دقت شود که میز مشاوره و صندلی های مراجعین نزدیک به در ورودی نباشد تا احساس صمیمیت در فضا حفظ شود. اما در مورد کلینیک هایی با خدمات ویژه دندانپزشکی و یا کلینیک های دارای چندین تخصص که خدمات مختلف دندان را ارائه می دهند به ازای هر یونیت دندانپزشکی ۴ صندلی در فضای انتظار لازم است.

یکی از اصلی ترین قسمت های سالن انتظار یک مطب، میز منشی می باشد که در معرض دید همه ی افرادی است که در انتظار نشسته اند. استفاده از طراحی های پیچیده ای که کمی ذهن بینندگان را با خود درگیر کند نیز از دیگر قسمت های طراحی داخلی مطب و کلینیک می باشد که بایستی به ان توجه نمود. مطلب مرتبط: اصول انتخاب رنگ در دکوراسیون داخلی چیست؟ استفاده از رنگ های ملایم همچون سفید، سبز روشن، یاسی و آبی کمرنگ که احساس آرامش را ایجاد می کنند، می تواند در طراحی داخلی یک مطب مورد توجه قرار گیرید. تمامی مواردی که در بالا گفته شد میتواند با استفاده از مبلمان مطب دندانپزشکی شیک و مناسب، نورپردازی ایده ال، طراحی داخلی مطب دندانپزشکی هدفمند، توجه به انواع کاربران که در آن فضا حضور پیدا می کنند و توجه به نیازشان میتواند رفع شود و بهترین و مناسب ترین طراحی مطب دندانپزشکی مدرن دیزاین شود تا کاربر با حضور در آن فضا احساس آرامش کند و علاقه مند باشد بار دیگر در آن فضا حضور پیدا کند. باید بگوییم که بحث زیبایی شناسی در طراحی کلینیک پوست و مو بیش تر جهت زیباتر دیده شدن فضا اهمیت دارد و به عنوان یک عنصر استراتژی بازایابی به حساب می آید.

میزی که برای پذیرش یک کلینیک طراحی می کنید یکی از قسمتهای مهم در کلینیک می باشد که معمولاً بیشتر از سایر نقاط به چشم می آید به دلیل این که در بدو ورود شما میز پذیرش را می بینید می توانید با خلاقیت و ابتکار یک دکوراسیون لوکس را طراحی کنید. ما در این تیم قطعا هزینه ها را برای شما کاهش خواهیم داد و از به روز ترین و با کیفیت ترین متریال ها برای فضای شما استفاده خواهیم کرد . در این قسمت از نوشتار خود با موضوع نحوه محاسبه هزینه طراحی داخلی به بیان نکته هایی در زمینه ی کارهای یک طراح داخلی خواهیم پرداخت. از نحوه طراحی اتاق پزشک، قسمت پذیرش و به طور کلی دکوراسیون کلینیک زیبایی مطلع شوید. کلینیک های زیبایی و پوست و مو تنها دارای اتاق های خدمات نیستند. معمولاً یک کابینت را اختصاص به وسایل مورد نیاز میدهند که معمولاً در گوشه اتاق های معاینه و یا نزدیک به آن است. انتخاب رنگ نور نچرال، که ترکیبی از نور زرد و سفید است بهترین گزینه ی نور برای کلینیک دندانپزشکی است بدین جهت که علاوه بر ایجاد حسی شبیه به حس نور طبیعی، دیدن رنگ کامپوزیتها و مواد رنگی دندان نیز آسان تر می شود.

در این مقاله با بررسی بخشهای مختلف مطبهای دندانپزشکی و ارائۀ نکاتی در خصوص طراحی آنها، راهکارهایی برای حفظ این تناسب مطرح کردیم. همانطور که پیش تر در مقالات گذشته اشاره کردیم که مهم ترین عامل در طراحی داخلی کلینیک و مطب ها ایجاد آرامش برای بیماران است. نوع تخصص پزشک بهتر است در فضای کار یوی مشهود باشد .تقدیر نامه ها ،مدارک و تاییده های تخصص وی ،کتابخانه و کتابهای تخصصی وی حتی رنگها ی مورد علاقه پزشک بهتر است در دکوراسیون داخلی اتاقش مشخص باشد و در طراحی ساماندهی شوند . بهترین راهنمایی توسط خود پزشک و کادر درمانی وی به طراحان ارائه می شود. اینکه بیمار در چه فاصله ای از پزشک مستقر شود، صندلی میهمان یا همراه در کدام بخش از اتاق قرار بگیرد و لوازم مورد نیاز معاینه و درمان به چه ترتیبی در دسترس وی باشند، شکل دهنده طراحی دکوراسیون اتاق پزشک خواهد بود. به دلیل اینکه داروخانه ها دیگر فقط محلی برای فروش داروها نیستند و انواع محصولات آرایشی و بهداشتی نیز ارائه می شوند حتما باید کانترهای جداگانه با طراحی های متفاوت ولی هم سبک با دیگر کانترها و قفسه ها لحاظ شود. یا این که در صورت داشتن فضای کافی می توان یک اتاق جداگانه برای استریل ساختن ابزار و سایر شستشو ها طراحی کرد.

پزشکان می خواهند تا فضای کاریشان هم برای خود و کارمندانشان و هم برای مراجعه کنندگان آرامش بخش باشد و استرس و تشویش را از بیماران دور کرده و حس آرامش را به آن ها منتقل کنند. فضای داخلی باید تمیز، ایمن، راحت و ارگونومیک باشد و در عین حال از نظر بصری جذاب باشد – اما باید دقت داشته باشید که این امر هرگز برعکس نباشد ، زیرا یک کلینیک خوب اما غیر کاربردی پزشکان یا بیمارانشان را تحت تأثیر قرار نمی دهد. اگر به اهمیت استفاده از سایه و رنگ مایههای ساده در معماری داخلی پی ببریم استفاده از رنگها در طراحی و دکوراسیون داخلی مطب به تجربه ارزندهای بدل میشود. اگر هم تصمیم بگیرند که روی آن ها فرش قرار بدهند، مسلما از فرش هایی با یک طرح و رنگ استفاده می کنند و طرح های ساده و تک رنگ. در بحث طراحی مطب و کلینیک یکی از تخصصی ترین ها و پر تقاضا ترین مورد ها برای طراحی داخلی مطب های دندانپزشکی هستند که با توجه به بحث رقابتی شدن این عرصه و تقاضای مراجعین جهت خدمات دندانپزشکی اهمیت داشتن یک مطب شیک و به روز بسیار حیاتی است زیرا طراحی دکوراسیون مطب دندانپزشکی رابطه مستقیمی با تعدد مراجعین خواهد داشت در این مطلب که توسط تیم طراحی معماری شرکت معماری فراکارنو تهیه شده است به این موضوع می پردازیم امیدواریم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

اتاق انتظار باید بسیار زیبا ، تمیز و شکیل باشد و حتی المقدور با عناصر سرگرم کننده مثل مجلات و کتاب های کوچک تخصصی و تابلو و بروشورهای بهداشتی پوست و مو فرد را سرگرم کند دکوراسیون داخلی مطب متخصص زنان . طراحی داخلی کلینیک ها و مطب های درمانی و بهداشتی بسیار با اهمیت و ضروری است حتی گاهی فضا از نظر زیبایی شناختی خیلی خوب طراحی شده ، اما ممکن است نیاز بیمار و پزشک را برطرف نکند و باعث ایجاد آرامش بیمار یا مراجعه کننده و سهولت دسترسی پزشک یا درمانگر نشود . به همین دلیل، در صورت امکان، از نور طبیعی برای فضا استفاده کنید. شما باید با طراحی دکوراسیون داخلی مطب در تهران، شرایطی را ایجاد کنید که بیمار چنین احساسی نداشته باشد. شما می توانید با کلیک کردن روی لینک زیر به این مطلب دسترسی یافته و در طراحی فضاهای درمانی از آن ها ایده بگیرید.