صفحه نمایش های دیجیتال با لمس تغییر شکل می دهند

صفحه نمایش های دیجیتال با لمس تغییر شکل می دهند

طبق گزارشی که توسط Tech Explore منتشر شده است، صفحه نمایش لمسی نوآورانه DeformIO می تواند در پاسخ به فشار انگشت واکنش نشان دهد و بسته به نیروی اعمال شده توسط کاربر، نرم یا سفت تر شود.

اگرچه DeformIO هنوز در مرحله نمونه اولیه است و ممکن است یک دهه طول بکشد تا بهینه سازی آن برای استفاده تجاری انجام شود، توسعه دهندگان آن معتقدند که در زمینه های مختلفی مانند تجارت، ارتباطات و پزشکی، بازی را تغییر خواهد داد.

جیمز نش، محقق کارشناسی ارشد در دانشگاه باث و نویسنده اصلی این مطالعه، پتانسیل تغییر شکل در DeformIO را توضیح داد.

او گفت: «شما مستقیماً با یک شی دیجیتال تعامل خواهید داشت، همانطور که معمولاً با یک شیء فیزیکی تعامل دارید. برای مثال، خریداران آنلاین بالقوه ممکن است احساس کنند که پارچه مبل را لمس می کنند یا با ضربه زدن روی صفحه نمایش DeformIO روی گوشی خود، نرمی یک بالش را احساس می کنند.اطلاع

فناوری همچنین راه های جدیدی برای تعامل با فایل ها و برنامه ها ارائه می دهد.

این سطح از تعامل، دستکاری فیزیکی را تقلید می کند و تجربه کاربر را تا حد زیادی بهبود می بخشد.

تکرارهای قبلی نمایشگرهای قابل تنظیم از پانل‌های صفحه لمسی متحرک یا پین‌های سفت و سخت استفاده می‌کردند که منجر به تجربه‌ای کمتر منسجم شد.

این فناوری‌ها متکی به آرایه‌هایی از پین‌ها هستند که در پایین صفحه قرار دارند، که با فشار دادن آنها باعث انتقال ناگهانی بین نواحی صفحه می‌شوند.

در مقابل، DeformIO که از سیلیکون ساخته شده است، از حسگرهای پنوماتیک و مقاومتی برای تشخیص فشار استفاده می‌کند که امکان حرکت سیال و طبیعی‌تر را فراهم می‌کند.

نش توضیح داد: “صفحه نمایش ما به کاربران اجازه می دهد تا بازخورد لمسی را روی یک سطح صاف تجربه کنند.”

توانایی DeformIO برای تشخیص و پاسخ به چندین نقطه فشار به طور همزمان یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه است. مانیتور می تواند بین سطوح مختلف فشار تفاوت قائل شود و درجات نرمی متفاوتی را ایجاد کند که مطابق با نیروی اعمال شده است.

پروفسور جیسون الکساندر، که دهه گذشته را صرف توسعه نمایشگرهای تغییر شکل پذیر کرده است، بر چشم انداز پشت DeformIO تأکید کرد.

او گفت: «ما یک نمونه اولیه ۲۵×۲۵ سانتی‌متری برای آزمایش دستگاه‌هایی با صفحه‌نمایش‌هایی که قابلیت فشرده‌سازی دارند، ساختیم.

برنامه‌های کاربردی بالقوه DeformIO شامل بازی‌های ویدیویی، شبیه‌سازی آموزش پزشکی، صفحه نمایش لمسی خودرو، نقشه‌های دیجیتال و حتی مخابرات می‌شود.

نش با گسترش قابلیت‌های نقشه‌برداری، خاطرنشان کرد: «قرار دادن یک شهر روی نقشه به شما اطلاعات جمعیتی فوری می‌دهد و با کلیک بر روی یک فروشگاه خاص، از طریق انعطاف‌پذیری صفحه، می‌توانید از باز یا بسته بودن آن مطلع شوید.»

همانطور که DeformIO به تکامل خود ادامه می دهد، توانایی آن برای تغییر شکل تعاملات دیجیتالی به طور فزاینده ای آشکار شده است و نویدبخش آینده ای است که در آن دنیای فیزیکی و دیجیتالی به طور یکپارچه از طریق لمس همگرا می شوند.

منبع: آرام نیوز

منبع: https://www.yjc.ir/fa/news/8747294/%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DA%AF%D8%B1%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%B5%D9%88%D8%B1%D8%AA-%D9%84%D9%85%D8%B3-%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1-%D8%B4%DA%A9%D9%84-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%AF%D9%87%D9%86%D8%AF