سئو محتوا: آموزش اصول سئو در تولید محتوا

البته باید بدانید مطالبی که در اینجا به آنها اشاره کردیم هر کدام نیاز به وقت و تمرین زیادی دارند و شما باید ابتدا مفاهیم را به خوبی بیاموزید و سپس برای اعمال و پیاده سازی آنها اقدام کنید. آموزش سئو کلاه خاکستری کمک می کند بدانید روش هایی که برای بهینه سازی سایت استفاده می کنید آیا کلاه خاکستری هستند یا خیر؟ چگونه متوجه شویم اقداماتی که انجام می دهیم سئو کلاه خاکستری هستند یا کلاه سفید؟ به عنوان مثال اگر شما در محتوایتان کلمه “سئو” را نوشته باشید و در URL همان صفحه کلمه “SEO” را بنویسید, سئو در اصفهان سنیور سئو گوگل ارتباط ارتباط معنایی این دو کلمه را متوجه میشود. برای اطمینان از اینکه صفحه مورد نظرتان ایندکس نشده و گوگل اثر این تگ را اعمال کرده است، میتوانید از ابزار سرچ کنسول استفاده کنید. و یا صفحاتی مانند یک پرداخت نمیخواهیم ایندکس شود، باید در فایل robots.txt آن را ذکر کنیم.

گاهی نمیتوان با یک تست نتایج قطعی به دست آورد به همین دلیل مجبور هستیم آزمون خود را در چند مورد تکرار کنیم. در سئو تکنیکال شما میبایست مدیریت و ویرایش فایل robots.txt را در دست بگیرید. اگر کسب و کار کوچکی در سطح محلی مثل استان اصفهان داشتید با هدف دیجیتال مارکتینگ ، سئو را دست کم نگیرید زیرا درصد زیادی از مخاطبین شما با توجه به نوع کسب و کارتان شما را از جستجوهای محلی پیدا میکنند و با شما بصورت آنلاین یا آفلاین ارتباط میگیرند. سئو به تنهایی کافی نیست – سایر کانالهای بازاریابی (به عنوان مثال، شبکههای اجتماعی و ایمیل مارکتینگ) به موفقیت یا عدم موفقیت محتوای شما کمک میکنند. در زمان حال، که گوشیهای هوشمند فراگیر شدهاند؛ بسیاری از کاربران برای دسترسی به اینترنت از تلفن همراه خود استفاده میکنند.

اگر بخواهیم این قالب را توضیح دهیم باید گفت که این قالب زمانی که شما با رایانه، تلفن همراه یا تبلت به سایت مورد نظر سر بزنید واکنش نشان می دهد و صفحه را با سایزی متفاوت نمایش خواهد داد. این مورد نشان دهنده اهمیت تصاویر در سایت می باشد. یکی از بهترین شیوه ها این است که کاملاً مشخص شود که محتوای پیج شما درباره چه موضوعی است و سپس کاربر بتواند دقیقاً به همان موضوع در پیج شما دسترسی پیدا کند. ۴۰۴ صفحه ای از سایت است که کاربر به آن مراجعه کرده ولی اطلاعاتی در آن نمی یابد و دیگر موجود نیست. به این صورت که لینک همه صفحات وبسایت داخل این فایل جای می گیرد و موتور های جست وجو به صورت خودکار سایت مپ را بررسی می نمایند؛ در نتیجه ساخت سایت مپ می تواند خزش ربات ها روی سایت را بسیار آسان تر کند. با توجه به اینکه هدف اصلی ایجاد نقشه سایت، نمایش همه صفحات زنده به موتورهای جستجو است، باید صد در صد لینک هایی که در نقشه سایت نمایش داده می شوند مربوط به صفحات زنده و فعال باشند. در واقع خیلی از نقشه های سایت حتی صفحاتی با کد وضعیت ۳۰۱ یا ۴۰۴ دارند.

”stylesheet” به درون تگ اضافه میشود و در آن تگ ، به فایل CSS ویژهای به نام style.css ارجاع میشود. این رباتها درون پیجها و سایتهای مختلف نفوذ کرده و بر اساس متریکهای مختلف سئو اطلاعات جمعآوری میکنند. موتورهای جستجو نیز بر اساس امتیازات مبتنی بر هر متریک که هر سایت به دست میآورد ، نتایج را در صفحات نمایش نتایج رتبهبندی میکنند. صفحات محصولات یا خدمات، مقالات وبلاگ و هر صفحهای که نیاز به سئو شدن دارد، باید بر اساس کلمه کلیدی مربوط بهینه سازی شود. متاسفانه در مقالات و منابع فارسی سئو وردپرس یک راهنمای کامل و جامع برای بهینه سازی سایت وردپرسی برای موتورهای جستجو وجود ندارد و برای سئوی یک سایت وردپرسی باید ده ها مقاله یا ویدیوی اموزشی ببینید تا بتوانید سایت وردپرسی خود را برای گوگل بهینه کنید. سایر فاکتورها کار ربات های موتور جستجو را راحت تر می کنند تا منظور و هدف صفحه مورد نظر شما را بهتر و به طور صحیح درک کنند، پس می توانید با پیشرفت و ارتقای جنبه های فنی سایت خود به موتورهای جستجو کمک نمایید تا سایت شما را بهتر درک و کراول کنند.

این اسکریپت نمایش جزئیات سئو داخلی در زمان ارسال پست مناسب برای کسانی می باشد که طراحی سایت و یا برنامه نویسی می کنند و یک سیستمی طراحی کرده اند و حالا می خواهند یک قسمتی به برنامه خود اضافه کنند تا در زمان ارسال پست مطالب را از نظر سئو بررسی کرده و جزییات خطا ها را نمایش دهد. او برای اینکه به گوگل نشان دهد که صفحه اش واقعاً بروزرسانی شده، تاریخ را به بالای پست اضافه کرد و همچنین اسکیما را به تاریخ انتشار و تاریخ بروزرسانی تغییر داد. همانطور که ممکن است حدس بزنید، ما نیز نتایج مثبت انتشار مطالب طولانی و باکیفیت را در گروه دیجیتال نردبان دیدهایم.

بطورکلی مطمئن شوید که موضوع اصلی عکس (و مقاله شما) در ابتدای نام فایل باشد. وقتی موتورهای جستجو به موضوع عکس پی ببرند میتوانند آن را در جستجوی تصاویر نیز نمایش بدهند در غیر این صورت عکس شما در بخش تصاویر به نمایش در نخواهد آمد. موتورهای جستوجو دیگر مانند بینگ نیز چنین ابزاری با نام بینگ وب مستر ارائه میدهد. دانستن اینکه سئو تکنیکال چیست ، نیازمند دانستن عملکرد موتورهای جستجو نیز هست. برای نمایش عملکرد تصاویر بر روی گوگل، وارد کنسول جستجوی تایید شده ی خود بشوید سپس وارد Performance report و از search type بخش Image را انتخاب کنید سپس بر روی Apply کلکی کنید. استفاده می کنند که استفاده از این کاراکتر ها در URL، برای گوگل قابل قبول نمی باشد و تاثیرات منفی را بر روی رتبه بندی سایت به جا خواهد گذاشت. به همین دلیل برای این مخاطبِ بک لینکو ارزش داشت که وقت خود را صرف رتبه گرفتن برای این عبارت کند. یکی از خوانندگان سایت بک لینکو بعد از خواندن یکی از مقالات این سایت به فکر بهبود سئوی سایت خودش افتاد.

سرعت لود شدن سایت، دسترسی آسان به بخش های مختلف سایت و وجود نقشه سایت برای رسیدن به بخشهای مختلف، خوانایی محتوای ایجاد شده در سایت، قرار گرفتن کلید واژهها و کلمات کلیدی در محتوای متنی سایت ها به انداز مناسب استاندارد، ایجاد ارتباط بین محتوا و کلمات کلیدی، ساختار طراحی سایت و لینک گذاری ها، محتوای غیر متنی مناسب قرار داده شده در سایت، کدنویسی بهینه در سایت و هزاران موارد دیگر را مورد بررسی قرار می دهند. مسیر رسیدن به صفحات سایت (Navigation) ها باید مشخص باشد تا هم گوگل و هم کاربران بتوانند به خوبی در سایت بچرخند. از داستان قدیمی هانسل و گرتل برداشته شده که پس از خروج از منزلشان توسط جادوگر ، خرده نان میریختند تا مسیر را گم نکنند. واژه بردکرامب یا breadcrumbs به معنای خرده نان است. به عنوان مثال شما می توانید اطلاعاتی درباره URL، عنوان و متا دیسکریپشن صفحه، سرور سایت و پیج رنک الکسا دسترسی داشته باشید. گوگل از رفتار کاربر و تعامل بیشتر با صفحات سایت سیگنال های مثبت ی گرفت و رنک سایت و صفحات آنرا ارتقاء می دهد.

این نکته را همیشه در نظر داشته باشید که یک سئو سایت خوب بدون وجود محتوای ارزشمند شدنی نیست، به همین دلیل تمامی کسب و کارها (حتی شرکتها) باید قسمتی به عنوان بلاگ داشته باشند تا بتوانند محتواهای ارزشمند تولید کرده و در آن دسته بندی قرار دهند. به همین دلیل موتور جست جوی گوگل هم صفحات سریع را خیلی بیشتر از صفحات خوب اما کند می پسندد و ارزشمند می داند. نکته دیگه ای که لازم هست تا بگیم این خواهد بود که بهینه سازی برای الگوریتم کبوتر، روشی هست که خیلی سریع از طریق سایت خودتون به درآمد برسید! چنانچه مایل باشید میتوانید خودتان فیلم کوتاهی از روند ثبت اطلاعات در سایت و وبلاگ ارسال نمایید تا زمان تقریبی برای دیتا انتری مشخص گردد. یکی از بهترین پیشنهاد هایی که ما حتی به کارآموزان دوره سئو آریا تهران پیشنهاد میدهیم مراجعه به سایت های بزرگی مانند یوتیوب و بهره گیری از فیلم های آموزشی این سایت هاست. خب ما میتوانیم به راحتی و با کم کردن حجم این المانهای بصری سرعت بارگذاری را بیشتر کنیم، اما ترجیح میدهیم صفحهای که شامل یک محتوای آموزشی پربار است، از لحاظ بصری هم غنی باشد.

و چطور از آن ها استفاده کنیم تا گوگل ما را جریمه نکند! در واقع گوگل حتی می گوید که لینک های مرده از نظر سئو مشکلی ایجاد نمی کنند اما آن چیزی که مهم است، لینک های خراب داخلی هستند. همانطوری که می بینید با اجرای تمام این کارها دیگر مشکلی در سئو تکنیکال سایت باقی نمی ماند. یک سایت با اِلمان های فنی مناسب و صحیح به موتورهای جستجو این امکان را می دهد که بدون هیچ اختلال و مشکلی هدف و منظور را درک کنند. هدف از سئو تکنیکال ایجاد بستر مناسب جهت تعامل هرچه بهتر با موتور های جست وجو و ربات ها می باشد، پس اهمیت ندادن به سئو تکنیکال سایت ما را بی ارزش و دچار شکست خواهد کرد. هدف گوگل از این الگوریتم، بهبود نتایج از طریق افزایش سرعت نتایج گوگل و ادغام آنها با نتایج شبکه های اجتماعی هست. یکی دیگه از روش ها برای کاهش حجم تصاویر در عین حفظ کیفیت آنها استفاده از فرمت webp هست که جدیدا گوگل آن را برای تمامی تصاویر وب سایت پیشنهاد داده است .

به طور کلی سه نوع (SEO) وجود دارد که سئو تکنیکال یکی از مهمترین آن ها به شمار می رود. نیل شث یکی از همکاران سئوکارِ بک لینکو است که رتبه سایت مشتری او به طور کامل افت کرده بود. در واقع در مطالعه ای که در مورد معیارهای رتبه موتور جستجو انجام شد، هیچ ارتباطی بین اسکیما و رتبه های صفحه اول پیدا نشد. برای موفقیت در سئو نیازمند صبر و تلاش بسیار هستید. این به درک محتوا بسیار کمک میکند. سه کلیک عمق زیادی به دسترسی میدهد و سبب معطل شدن رباتهای خزنده میگردد و برای سئو جالب نیست. دانستیم که عنوان صفحات و متن توضیحات متا و اعتبار برند سایت شما، سبب کلیک کاربر بر روی وب سایت شما می شود.

گوگل که یکی از مهم ترین موتور های جستجو محسوب می شود در تلاش است تا بهترین نتیجه را برای جست و جوی کاربران به نمایش بگذارد به همین دلیل فاکتورهای زیادی برای سنجش از طرف گوگل و ربات های خزنده آن صفحات وب وجود دارند که مورد بررسی قرار می گیرند. سئو تکنیکال زیر مجموعه ای از سئو داخلی است که موجب پیشرفت و ارتقای اِلمان های داخلی سایت می شود تا نسبت به سایر سایت ها رتبه های بالاتری کسب کنید. با این حال ترافیک و رتبه سایت او هیچ تغییری نکرده بود. تیم بک لینکو (Backlinko) در مورد یکی از مشتریان خود متوجه شدند که آنها از لینک داخلی در سایت خودشان استفاده نکرده اند! و در اندک لینک های داخلی هم که داشتند از انکرتکست مناسبی استفاده نکرده بودند. هیچ خطایی در متن وجود نداشته باشد: مقالات خود را همیشه تصحیح کنید تا از دستور زبان ، علائم نگارشی و خوانایی آنها اطمینان حاصل کنید.

و برای سئو مناسبتر است. استفاده از بهترین شیوهها برای تگهای کنونیکال باید خطر استفاده موتورهای جستجو از نسخه نامطلوب به عنوان کنونیکال را کاهش دهد. باکس فهرست عناوین داخلی را به صورت فهرست نشان میدهد و حتی سبب میشود اگر کلمات کلیدی درون تگهای هدینگ وجود داشته باشند ، تحت عنوان پرش در صفحات نتایج جستجو نشان داده شوند. گفتیم فایلهای CSS و js مانند مصالحی هستند که روی ساختار و پی اصلی یعنی تگهای html سوار میشوند. در این حالت یک فایل CSS خارجی معیار ترکیب رنگ و ابعاد بخشها و شکل فونتهای صفحه (که با html نشانهگذاری شده است) میگردد.

در چشم انداز مدرن امروزی، به لطف معرفی Node.js، جاوا اسکریپت برای همه چیز حتی برای فروشگاه سازها نیز استفاده میشود. بخش ششم: معرفی کسب و کارهایی که توانسته اند با استفاده از سئوی تکنیکال، تغییری در نرخ تبدیل خود ایجاد کنند. در صورتی که در گذشته کارهای را انجام داده اید ولی اکنون متوجه شده اید که اشتباه است اصلا نیازی نیست نگرانی به خودتان راه بدهید. او متوجه شد در تگ عنوان اکثر صفحات رتبه بالا، هم ماه و هم سال دیده می شوند. برای افزایش رتبه سایت و ترافیک سایت می توانید از استراتژی هایی که در بالا گفته شد استفاده کنید. متاسفانه در زمانه ای زندگی می کنیم که اگر شما اقدام به تولید محتواهای باکیفیتی کنید، همیشه افرادی هستند که آن را برای اهداف خودشان کپی می کنند. نقشه سایت باید با هربار اضافه شدن یا حذف شدن صفحات به سایت، بهروز رسانی شود تا همیشه تصویر درستی از سایت به موتورهای جستجو عرضه شود.

یا برعکس وقتی به سایتی که تا حالا آن را باز نکردهاید، برخورده میکنید، احساس میکنید خیلی بیشتر از بقیه سایتها در حال لود شدن است. یعنی وقتی URL آن را وارد میکنید به صفحه دیگری ارجاع داده میشوید. میدانید که وقتی در مرورگر خود آدرس یک سایت را وارد میکنید ، از طریق یکی از پروتکلهای لایه هفتم یعنی http request ، درخواست شما به سمت سرور فرستاده میشود. از آنجا که این اولین چیزی است که مخاطب شما می بیند، طبیعی است که بخواهید تاثیر خوبی گذاشته و به او نشان دهید که صفحه شما با درخواست جستجوی وی، مرتبط است. یک تصور اشتباه رایج در بین مبتدیان SEO این است که آنها فکر می کنند فعالیت های مرتبط با کسب بک لینک تنها مواردی هستند که در سئو خارج از صفحه اهمیت دارند. باز شدن صفحات خالی یا خطای ( 404 ) یکی از مواردی است که می تواند مانند کند بودن سایت تجربه کاربری را از حالت ایده آل دور کند.

در ابتدایی ترین مرحله از سئو ، باید اطمینان حاصل کنیم که محتوای ما به راحتی و ساده ترین شکل ممکن، توسط موتورهای جستجوگر قابل شناسایی و توسط کاربر مصرف میشود. سئوی off-page یا خارجی و سئوی on-page یا داخلی، دو شکل متفاوت از سئو هستند. به گزارش اینتیتر، سئو شامل سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال می باشد که هر کدام نقش و عملکرد متفاوتی دارند، بسیاری از افراد با شنیدن نام سئو تکنیکال دچار نگرانی شده و تصور می کنند که نیازمند یادگیری برنامه نویسی و پیمودن مسیری دشوار هستند. کار ربات های خزنده این است که لینک های صفحات را برای کمک به درک بهتر مطالب دنبال کنند به همین جهت مهیا کردن یک ساختار پیوسته از لینک های داخلی، کمک فراوانی به درک درست موتور جستجو و ربات های آن از سایت و محتوای شما می کند. لینکهای do follow اجازه ورود به رباتهای خزنده را میدهند ، در ارتباط با لینکهای no follow که چنین اجازهای نمیدهند.

مثلا کلمه انواع مدل مانتو یا انواع مدل مو را جستجو کنید تا با این مقاله ها روبرو شوید. حالا میتوانید محتوای صفحه دیگر را منتشر نشده و به صفحهی اصلیتان ریدایرکت کنید تا کاربران به صفحهی درست هدایت شوند. این تمام آن چیزی است که می توان راجع به سئو تکنیکال ارائه داد. در این مقاله راجع به اینکه سئو تکنیکال چیست صحبت کردیم و بخشهای مختلف را توضیح دادیم. در صورتی که در گزارش دریافتی تان خطایی راجع به موبایل فرندلی نبودن دریافت نکردید، پس کارتان درست است. حتی سایت های سازگار با موبایل یا موبایل فرندلی هم می توانند دچار مشکل شوند. که سایت شما واکنشگرا باشد و برای نمایش در موبایل و تبلت قابل نمایش باشد. ممکن است در فایل robots.txt یک صفحه مهم وجود داشته باشد که به موتورهای جستجو گفته شده که این صفحه را ایندکس نکن، در صورتی که باید این صفحه ایندکس میشده. شرط موفقیت در سئو تکنیکال این است که صفحات سایت در دید ربات های گوگل قرار گیرد تا بتواند آن را ایندکس کرده و به کاربر نشان دهد . قطعا برای شما هم پیش آمده است که از صبر کردن برای باز شدن صفحه ای کلافه شده باشید، همین موضوع کفایت می کند تا از اهمیت سرعت برای گوگل آگاه شویم .

همان طور که گفته شد سرعت لود سایت در سئو اهمیت بالایی دارد ولی باید مواظب باشید تا در این موضوع وسواس نشان ندهید و تمام تلاشتان را روی ux (تجربه کاربری) نذارید. تمامی تعرفهها در ایران تایپیست پایینتر از سایر مؤسسات است تا بتوانید با صرف هزینهای بسیار کمتر، ورود اطلاعات از کارت ویزیت را به شکلهای مختلف انجام دهید. یکی دیگر از فاکتور های مهم برای آن که سایت شما در صفحات اول گوگل دیده شود، سرعت سایت شما نسبت به سایت های دیگر است. مثلا اگر می خواهید یک صفحه سایت خود را ایندکس نکنید robot.txt به کمک شما می شتابد و به ربات های گوگل مسلط می شود. یا می خواهید لینک مرده خودتان را پیدا کنید؟ برای یافتن نقشه سایت خود ، آدرس زیر را وارد کنید. مانند نقشه سایت، سرعت و … برای مثال ممکن است وجود محتوای تکراری در سایت، خزنده های گوگل را دچار مشکل کنند و در تشخیص و شناسایی محتوای اصلی شما سردرگم و دچار اختلال شوند. از آن جا که کوتاه بودن آدرس و زیبایی صفحات سایت برای گوگل ارزشمند است لازم است در هنگام ساخت URL صفحات به مواردی نظیر: با معنا بودن حروف در URL ، استفاده از از کلمه کلیدی به فارسی یا انگلیسی و کوتاه بودن آدرس صفحات توجه نمود.

انتشار محتوای منحصربهفرد نقطه شروع خوبی است اما کافی نیست. کارتان را باید از اهداف کسب و کاری که سایت اش را سئو می کنید شروع کنید. در هفته های اول بعد از شروع حل این مشکلات مربوط به سئو تکنیکال، رشد ترافیک طبیعی سایت افزایش یافت. این صفحات معمولاً فایده خاصی برای کاربران ندارند و ممکن است باعث مشکلات محتوای تکراری شوند. این امر باعث شد سایتی که ماهی ۳۰ هزار بازدیدکننده داشت فقط طی ۲ ماه به ماهی ۳ هزار بازدیدکننده برسد. روشهای مختلفی وجود دارد که مربوط به طراحی سایت است و به آن نمیپردازیم. اگر هم که خودتان پای کار خود نشسته اید سرعت سایت دقیقاً یکی از اصولی است که باید در طول انجام یک پروژه سئو حرفهای به آن توجه ویژهای داشته باشید. ولی میتوانیم با استفاده درست و اصولی از تگ Canonical، کنترل هر چند محدودی روی بودجه خزش داشته باشیم. البته هنوز هم در تمام وب سایتهای داینامیک، بخشهایی با طراحی استاتیک ایجاد میشوند و در واقع تمام وب سایتها چند بخش استاتیک در طراحی خود دارند. این لینک ها در سایتهای فروشگاهی به چشم می خورند که بهینه سازی تجربه کاربری و کمک به ایجاد ساختار کلی لینک سازی منسجم از کارکرد های آن برای سئو تکنیکال می باشد.

اگر کسب و کار خاصی داشته باشید شاید موفق شوید اما اگر کسب و کار رقابتی داشته باشید دستیابی به موفقیت آسان نخواهد بود. مانند مثال بالا اگر در محتوا کلمه ی “سئو” نوشته شده باشد و در URL کلمه “SEO” را بنویسید چراغ افزونه قرمز میشود و گذارش عدم مطابقت این کلمات را به شما میدهد. اگر در وردپرس از افزونه یوآست استفاده می کنید، می توانید این صفحات را خیلی راحت با یک کلیک، نو ایندکس کنید. اگر قصد افزایش سئو وردپرس را دارید تا بتوانید در لیست موتورهای جست و جو در رتبههای بالاتری باشید باید نظرات اسپم را بلاک کنید، البته یکی از ویژگیهای منحصر به فرد نسخههای جدید وردپرس این است که در آن کمتر شاهد نظرات اسپم هستیم.

این کار باعث افزایش سرعت ایندکس محتواهای بروزرسانی شده و حتی بالا رفتن شانس بررسی و ایندکس مقالات جدید می شود. 3. ابزارهای بررسی رقابت کلمات کلیدی: این نوع از ابزار سئو که در آپسئو قرار دارد برای بررسی میزان رقابت در جستجوی یک کلمه کلیدی مشخص مورد استفاده قرار می گیرد. در انتخاب کلمات کلیدی هم اکثرا این مشکل افزونه ها نمایان است. این افزونه های صرفا ربات هایی هستند که فاکتورهای سئو را یادآوری میکنند و سبز کردن چراغشان همیشه به معنی درست بودن تعیین کلمات نیست. رتبهبندی و نرخ کلیک با هم ارتباط زیادی دارند، چراکه کاربران به طور معمول روی لینک محتوایی کلیک میکنند که در سریعترین زمان ممکن به پرسش آنها پاسخ بدهد. زمانی که یک کاربر به قصد جست و جوی مطلبی روی یک لینک کلیک می کند و محتوایی دور از انتظار خود را در ان صفحه می بیند با خروج یکباره عدم رضایتش را اعلام می کند. ضمن اینکه امروزه می توان با میکروکپی های زیبا و حرفه ای نه تنها کاربر را ناامید نکرد، بلکه حتی تجربه کاربری خوبی ایجاد کرد. بلکه بخشی از آنها به هاست سایت شما و پروتکلهای ارتباطی شبکه برمیگردد.

استفاده می کنند و در مقابل آن اصطلاح کلاه سفید به روش ها و یا اشخاصی اطلاق می شود که قصد خرابکاری یا سوء استفاده از دانش خود را ندارند. در سئو کلاه خاکستری، نه ۱۰۰% طبق قوانین موتورهای جستجو حرکت می کنیم و نه برخلاف آن ها، یعنی با توجه به احترام به قوانین و دستورالعمل های موتورهای جستجو و رعایت آن ها بر روی نکات و فاکتورهایی که برای رتبه بندی سایت ها توسط موتورهای جستجو مهم می باشد تمرکز می کنیم و بدون اینکه بخواهیم از این نکات سوء استفاده کنیم از آن ها جهت بالا بردن رتبه سایت خود کمک می گیریم. این را هم درنظر بگیرید که حتی باتجربه ترین سئو کار ها نمی توانند یک رتبه خاص را برای سایتتان به شما تضمین بدهند. به این علت است که، نام تکنیکال برای آن برگزیدهاند. احتمالا شما هم از زبان بسیاری از افراد شنیده اید که سایتی بسیار زیبا طراحی کرده اند و محتواهای بسیار عالی در آن قرار داده اند اما از دیده نشدن سایت خود گله مند هستند، علت این امر تنها بی توجهی به موتور های جست و جو و ربات های خزنده می باشد. همه ی ما در هنگام ورود به سایت با خطای ۴۰۴ روبه رو شده ایم، علت آن هم عدم توانایی مرورگر برای نشان دادن صفحه ی مورد نظر می باشد.

بنابراین ضروری است که بفهمیم چگونه می توان این به روز رسانی های الگوریتم را شکست داد و در صفحه اول صفحات نتایج موتور جستجو باقی ماند. اما اگر گوگل متوجه می شد که صفحه او در این تاریخ، بروزرسانی شده حتما می توانست شاهد اثر قابل توجهی در رتبه خودش باشد. پیش از این در نکته ای به شما گفتیم که احتمال اینکه گوگل Canonical Tag شما را نادیده بگیرد و خودش نسخه اصلی را انتخاب کند نیز وجود دارد. مگر اینکه به دلیل نقض برخی موارد و شرایط گوگل توسط این موتور جستجو جریمه شوند. برای زمانی که خطای 404 رخ میدهد یک صفحه طراحی کنید که مثلا یک دکمه بازگشت به صفحه اصلی داشته باشد. مثلا شاید شما مشتری بالقوهای داشته باشید که قبل از خرید کردن، ساعتها در اینترنت به دنبال محصول مورد نظرش بگردد و نقاط قوت و ضعف برندهای مختلف را باهم مقایسه کند؛ پس باید برای این مشتری به اندازه کافی محتوای مناسب و کاربردی تولید کرده باشید.

بکلینکهای استفاده شده در سایت باید اصیل باشند، معاوضه و یا خرید و فروش نشده باشند و معتبر شناخته شوند. موتورهای جستجوگر از ربات های خزنده (crawlers) برای خزیدن در سایت شما و ایندکس کردن محتوای آن استفاده می کنند. لینک های خراب داخلی، خزیدن سایت و پیدا کردن صفحات را برای ربات های گوگل دشوار می سازند. با اینکه توانایی گوگل در فهم تصاویر نسبت به گذشته ارتقا یافته، اما نباید به آن خیلی متکی بود. قرار دادن کد اسکریپت یک باکس فهرست ، میتواند به موتورهای جستجو در فهم بهتر ساختار محتوای صفحه شما یاری رساند. به طور کلی میتوانیم گوگل را مانند یک ناظر در نظر بگیریم که از طریق مطالعه رفتار کاربرها میتواند در مورد کارکرد و عملکرد سایتها تصمیم بگیرد و برای رتبهبندی در نتایج جستجو استفاده کند. زیرا عدم آشنایی با سئو موجب میشود که ریسک سرمایه گذاری شما بالا رفته و امکان نظارت بر عملکرد متخصص را نداشته باشید. باید بگوییم که ما می توانیم با استفاده از سئو تکنیکال و تکیه بر ورودی های به وجود آمده از آن، و همچنین استفاده از تکنیکهای فروش، نرخ تبدیل خود را بهبود بخشیده و سهم خود را در بازار افزایش دهیم. بسیاری از اوقات استفاده از راهکارهای سئو تکنیکال، به راحتی به ما کمک میکند ورودی سایت ما افزایش پیدا کند.

سئو تکنیکال همچنین شامل مواردی مانند اطمینان از بارگذاری سریع صفحات شما می شود. اکیداً توصیه می شه که تا ۶ ماه ابتدایی سایت اصلا سراغ لینکسازی خارجی نرین، گرچه اینکار یکم شاید سخت و خارج از هیجانات سئو سایت باشه ولی اونچه که در پروژه های سئو تجربه کردم دلیل بر اینه که با رعایت همین امر موجب می شه زیربنای سایت خیلی عالی و مستحکم چیده می شه تا بعد از پایان ۶ ماه می شه وارد فاز لینکسازی خارجی شد، قطعاً شاهد سریع رشد سئو سایت و آمار ورودی سایت در سرچ کنسول گوگل خواهیم بود. بله، چون مباحث این دوره از ابتدا و با جزییات کافی آموزش داده شده تا دانشجویانی که دوره را دریافت می کنند مشکلی در یادگیری نداشته باشند و بتوانند قدم به قدم طراحی سایت رو یاد بگیرند. سایتهای فروشگاهی این جستجوها برای محصولات را به URL انتقال میدهند تا کاربران بتوانند بعدا دوباره به نتایج این جستجو مراجعه کنند و یا آن را با دیگران به اشتراک بگذارند. در سئو سایت نیز شما مانند هر رقابت دیگری ابتدا باید رقبای خود را بشناسید و براساس قدرت و ابزارهایی که دارند استراتژی سئو سایت خود را بچینید تا بتوانید پیروز شوید شما اگر چشم بسته و بدون هیچ آنالیزی به رقابت بپردازید قطعا شکست خواهید خود و این شکست می تواند علاوه بر اینکه باعث از دست رفتن پول شما شود باعث هدر رفتن زمان نیز شود .

این باعث میشود جاوا اسکریپت بسیار کاربر پسندتر از برخی از زبانهای دیگر باشد. شبکه های اجتماعی با دادن سیگنال های قوی به سمت وب سایت باعث می شود بسرعت ترافیک مطلوبی به سمت وب سایت هدایت شود. چون ریچ اسنیپت ها در صفحات نتایج جستجو برجسته هستند به طور خودکار نرخ کلیک را هم افزایش می دهند. به عبارت دیگر استفاده از اسکیما می تواند به بعضی از صفحات شما ریچ اسنیپت (Rich snippets) بدهد. اگر نیاز به اطلاعات بیشتری در مورد نحوه نوشتن و انتشار رپورتاژ دارید، صفحه آموزشی رپورتاژ در آکادمی نوین به شما کمک میکند. شمارندههای تعداد انتشار صفحه در شبکههای اجتماعی را نمایش ندهید. چون معمولاً حجم این فایلها به مراتب کمتر از ویدیو است و بررسی رفتار کاربران در شبکههای اجتماعی نشان داده که مخاطبین به ویدیوهای بی کلام علاقه بیشتری دارند تا فیلمهای صدادار.