رئیس جمهور شهید تمام زندگی خود را وقف خدمت به مردم کرد

رئیس جمهور شهید تمام زندگی خود را وقف خدمت به مردم کرد

عیسی زرپور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم یادبود و دعای خیر شهید رئیسی و یارانش در کلیسای سرکیس مقدس تهران حضور یافت و این بار در محلی که معمولا روحانیون در این کلیسا حضور دارند قرار گرفت. با تجلیل از رئیس جمهور شهید و نماینده دولت و حضار سخنرانی کرد.

مقام او در مقام روحانیت اتفاقی نادر در این کلیسا به شمار می رود زیرا تا کنون تنها عده کمی در این سمت به زبان فارسی صحبت کرده اند.

وزیر ارتباطات در این مراسم با قدردانی از فراهم شدن چنین فرصتی برای حضور در اجتماع ارامنه و شرکت در مراسم یادبود رئیس جمهور شهید و سایر شهدای همراه وی، گفت: رئیس جمهور شهید و فقید تعلق نداشت. به طبقه یا گروه خاصی از جامعه؛ بلکه رئیس جمهور همه مردم ایران اعم از مسلمان، مسیحی، مسلمان و همه ادیان آسمانی بود.

وی افزود: شهید رئیسی نیز در دوران ریاست جمهوری خود ثابت کرد که برایش فرقی بین مردم شهر و روستا نیست و برای این امر شاهد بودید که آرام و یک جا مستقر نبوده و در سفرهای منطقه ای خود. به مناطقی که مردم در بالاترین مقام بودند و شاید او را از نزدیک می دیدند، سفر کرد.

زربور ادامه داد: رئیس جمهور شهید تمام عمر خود را وقف خدمت به مردم و آبادانی کشور کرد و به تعبیر مقام معظم رهبری که فرمودند: «رئیس جمهور عزیز خستگی را نشناخته» واقعاً همینطور بود و خدمت به مردم. کشور و مردم شب و روز برای او معنایی ندارد.

وزیر ارتباطات با اشاره به سفر رئیس جمهور شهید به استانداری البرز گفت: ایشان مستقیماً از مسکو به کرج آمدند و حتی فرصت استراحت نداشتند.

وی افزود: در سال 1400 پس از سیل کرمان شاهد چنین اتفاقی بودیم. وی برای شرکت در جلسه ای به روسیه سفر کرده بود و در پایان این سفر پس از اطلاع از وقوع سیل در کرمان، مستقیماً به این استان در میان سیل زدگان سفر کرد تا مردم احساس کنند که مسئولان همراهی می کنند. آنها و تلاش برای حل مشکلاتشان و حاضر شدند.

زربور گفت: رئیس جمهور شهید به معنای واقعی کلمه خود را وقف مردم و کشور کرد تا مشکلات کشور را حل کند و خوشبختانه با وجود شرایط بسیار پیچیده ای که کشور در ابتدای دولت سیزدهم با آن مواجه بود چه در سطح اقتصادی و چه در سطح خارجی. سطح سیاست … در این دولت اتفاقات مهمی افتاده و پایه های خوبی گذاشته شده است. مردم عزیز ما نیز این پیام را با حضور میلیونی در مراسم تشییع پیکر شهید رئیسی و یارانش دریافت کردند.

وی افزود: اگرچه برخی مشکلات همچنان وجود دارد و ریشه آن در گذشته است، اما مسیری را ترسیم کرد که مشکلات را یکی پس از دیگری حل کرد و ما در دولت به همراه سایر وزرا و مسئولان قسم خوردیم که گام های او را دنبال کنیم. راه با اقتدار تا آخرین لحظات که این مسئولیت بر دوش ما می افتد.

زربور با بیان اینکه با دلسوزی و اتحاد به قله های پیشرفت خواهیم رسید که امروز با برگزاری این مراسم شاهد آن بودیم، گفت: یاد و خاطره سایر شهدای خدمت از جمله شهید حسین امیر عبدالحیان، شهید الموسوی، شهید آل هاشم و شهید رحمتی. خدمه کابین را ارج می نهیم و برایشان آرزوی موفقیت می کنیم.

(برچسب ها به ترجمه) شهید جامهور

منبع: https://www.yjc.ir/fa/news/8741123/%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B7%D8%A7%D8%AA-%D8%B1%D8%A6%DB%8C%D8%B3%E2%80%8C%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1-%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF-%D9%87%D9%85%D9%87-%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%B1%D8%A7-%D9%88%D9%82%D9%81-%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85-%DA%A9%D8%B1%D8%AF