آیا مخفی کردن برگه «پسندیدن» در X تصمیم منطقی است؟

آیا مخفی کردن برگه «پسندیدن» در X تصمیم منطقی است؟

پلتفرم X اخیراً اعلام کرده است که تب لایک ها را از نمایه همه کاربران حذف می کند و دیگر امکان مشاهده پست هایی که افراد لایک کرده اند وجود نخواهد داشت. در گذشته، این ویژگی فقط برای کاربران ممتاز در دسترس بود. اما اکنون همه حساب های کاربری شامل آن می شود.

پنهان کردن برگه Likes؛ راه حل یا رفع مشکل؟

شبکه اجتماعی X قصد دارد نمایش پست های پسندیده شده در پروفایل هر کاربر را به صورت عمومی متوقف کند. این تصمیم پس از تصمیم مدیران این پلتفرم برای کمک به حفظ حریم خصوصی و تصویر عمومی کاربران گرفته شد. به گفته آنها، بسیاری از افراد به دلیل ظاهر شدن لایک از لایک کردن مطالب حساس و جنجالی خودداری می کنند. البته، همچنان می‌توانید تعداد لایک‌های یک پست را مشاهده کنید و ببینید چه کسی پست شما را لایک کرده است. اما تب لایک و نمایش لایک پست های دیگران غیرفعال می شود.

شایان ذکر است که در گذشته، کاربران پست‌های بحث‌برانگیز را نشانه‌گذاری می‌کردند تا تایید خود را با محتوای خود اعلام کنند. بدون اینکه آنها را بشناسیم. اکنون با نمایش ندادن لایک به صورت عمومی، نیاز به انجام این کار از بین خواهد رفت. اما این موضوع می تواند مشکلات دیگری نیز در پی داشته باشد. به عنوان مثال، وقتی یک کاربر جدید به X می‌پیوندد، می‌تواند به لایک‌های دیگر دسترسی پیدا کند تا حساب‌های مشابهی را برای دنبال کردن پیدا کند. همچنین، نمایش لایک‌ها برای یک نمایه، معیار خوبی برای لایک‌ها و روند آن صفحه بود و به کاربران کمک کرد تا حساب‌ها را دنبال کنند یا نه.

بسیاری از کاربران از تغییرات اخیر پلتفرم X ناراضی هستند و اعتراض خود را در این شبکه اجتماعی اعلام کردند. بسیاری از آنها فکر می کنند که ویژگی پنهان کردن برگه Likes باید به عنوان یک گزینه اختیاری ارائه شود و هیچ الزامی برای پنهان کردن لایک برای همه پروفایل ها وجود نداشته باشد. فشردن طولانی کلید لایک برای ثبت لایک به صورت ناشناس راه حل دیگری است که کاربران ارائه می دهند. برخی هشدار داده اند که پنهان کردن لایک ها ممکن است منجر به رشد استفاده از ربات ها برای افزایش تعامل و پنهان کردن محتوای واقعی و مفید از کاربران شود.

در نهایت، نظر برخی دیگر از کاربران، به ویژه افرادی که سابقه حضور طولانی‌تری در این پلتفرم دارند، به نظر مدیرعامل سابق، یعنی جک دورسی نزدیک‌تر است. او در آخرین پست خود اشاره کرد که هرگز مجبور نشدند دکمه قلب شکل را با دکمه مورد علاقه ستاره شکل جایگزین کنند. با این حال به نظر می رسد تصمیم مدیران X برای حذف تب لایک ها جدی بوده و اکنون برای برخی از کاربران اپلیکیشن iOS نمایش داده نمی شود.

منبع: دیجیاتو

منبع: https://www.yjc.ir/fa/news/8741167/%D8%A2%DB%8C%D8%A7-%D9%BE%D9%86%D9%87%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%AA%D8%A8-%D9%84%D8%A7%DB%8C%DA%A9%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%DA%A9%D8%B3-%D8%AA%D8%B5%D9%85%DB%8C%D9%85-%D9%85%D9%86%D8%B7%D9%82%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA